Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Jeg vil gjerne berømme Sitrons knallharde antirasistiske holdning i denne tråden. Det er forbilledlig at noen faktisk er prinsippfaste og ikke luller seg inn i "neiiiida, det var sikkert ikke rasisme, de hadde sikkert bare en dårlig dag, kanskje han lignet på noen de kjente som hadde vært kjip...." Det finnes ingen unnskyldning i verden for hvordan de ambulansefolkene oppførte seg og jeg blir litt av de som forsøker å gå inn i hodene på ambulansefolkene og vil forstå HVORFOR de handlet som de gjorde. De handlet som rasistiske svin, og det spiller ingen rolle om de mente de hadde en "god" eller "logisk" grunn til det eller ei. Og det finnes vitner. Det får være måte på "den ene side og den andre side". Noen ganger må man bare bestemme seg for hva man synes. Punktum. Og 30-40 vitner holder for meg. :naiv og lettlurt:
Det var mange som mente at det sikkert var en god grunn til at norske jøder ble deportert også.
Jeg marsjerer gjerne ved siden av Sitron i kampen mot antirasisme og lurvete holdninger til folk som ikke ligner oss selv.

Sist redigert av Harriet Vane : 11-08-07 kl 16:52.
|