Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
Jeg tror at dette aldri aldri aldri hadde skjedd med min mann, dersom han hadde snakket til noen som spilte fotball nær babyen i parken og han ble slått ned. Aldri i livet. Og det som mine ikke-hvite venner og bekjente opplever fra ulike offentlige tjenestemenn som jobber nær brukerne og problemene, det jeg selv har sett av menneskeforakt i disse etatene gjør at jeg ikke er i tvil. Sorry. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg stolte 100 % på at man fikk like god eller dårlig behandling enten man er hvit eller svart.
De eneste hvite som antagelig ville fått like elendig behandlig n som Ali fikk, ville vært en skikkelig sliten rusmisbruker. Og jeg synes ikek det er ålreit heller. Jeg blir helt av å bo i et land og leve i et samfunn der de som jobber med og blant de svakeste for å ordne opp og hjelpe til blir så dårlig tatt vare på og har så lite etisk oppfølging at de får oppføre seg slik.