|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "det lange håret er vår kulturs hijab"
Jepp. Jeg har hatt kort hår hele voksenlivet. Har blitt spurt flere ganger om jeg er lesbisk, og når jeg har spurt hvorfor de spør, er det pga. håret mitt.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "det lange håret er vår kulturs hijab"Hm |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Oi. Nå ble jeg overrasket. Spør folk virkelig om det? Det hadde virkelig aldri slått meg at kunne være årsaken til at noen velger kort hår.
|
|
|
|
#4 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det var typisk unge gutter i studietida, ikke nå og ikke voksne - de har nok litt mer filter. Heldigvis. Men det at noen filterløse spør, betyr nok at mange med filter tenker det samme.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Kommentarer trenger jo ikke være direkte til deg, men man skal ha levd under en stein om man ikke har fått med seg avisartikler og kommentarer om sveisen til Trine Skei Grande, Erna Solberg, Siv Jensen og Kristin Halvorsen, og hvordan moteblader så godt som alltid snakker om myke, feminine hårsveiser som de lange. Korte hårfrisyrer blir nesten alltid trukket fram som noe for eldre kvinner eller noe man har som et statement; et symbol på at du ønsker å skille deg ut eller framstå som tøff.
|
|
|
#7 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"Det at langt hår nærmest er "obligatorisk" på jenter nu til dags, er absolutt grunnlag for diskusjon, men å sammenligne det med hijab blir for meg total skivebom. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|