|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "det lange håret er vår kulturs hijab"
En jente i klassa til tvillingene mine kom faktisk i avisa da hun klippet håret sitt helt kort en gang i løpet av barneskolen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-03-21 kl 09:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"
Jeg har også alltid jobbet i et mannsdominert miljø. Da jeg begynte i ny jobb for ti års tid siden hadde jeg kort hår. Det høstet kommentarer innimellom (mest fra de med mye lavere utdanning enn meg). Etterhvert sparte jeg til langt hår. Det er vel kjent at kort hår er mer forenelig med trakassering med uttrykk som "traktorlesbe" og lignende? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Men dette er jo også langt hår. Litt mindre langt, men definitivt ikke kort.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nei, det er ikke kort, men en liten endring fra det som har dominert nå i veldig lang tid, det vil si veldig langt, og rettetang-glatt. Og når håret først er kortere er terskelen lavere for å klippe det enda kortere, så jeg ser ikke bort fra at det blir litt mer vanlig enn det har vært. Fortsatt ikke mange som har helt kort hår, men ser klart flere nå enn for noen år siden. Det var ikke like stor sensasjon da mi jente klippet seg kort i vår, som det var da hennes klassevenninne gjorde det et par år tidligere. Så selv om det ikke er vanlig, så er det i det minste litt mindre uvanlig. Muligens sparket litt i gang av Emma i SKAM.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|