|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Glamorøs
|
Sv: Den store påsketråden 2021For noen år tilbake hadde de noen fine stearinlys på Søstrene Grene, formet som pastellegg med prikker på. Nå har jeg snart brent opp alle, og Søstrene Grene er stengt. Har noen sett noe liknende noe sted?
|
|
|
#102 |
|
Rockesøster
|
Sv: Den store påsketråden 2021
Ikke med prikker, men coopbutikkene har en sånn sekspakning med egg i pastellfarger, så kan du jo male prikker på.
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store påsketråden 2021Vi skal ingenting spesielt i år. Mannen har vakt frem til Skjærtorsdag, så blir bare meg og ungene hjemme første delen. Det jeg håper på er fint vær, da skal jeg få opp paviljongen og få puter i utesofaen. Og vi kan gå på tur. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store påsketråden 2021Vi bestemte oss i går for å reise til Vesterålen til min familie i påska (medmindre det kommer restriksjoner som tilsier noe annet, selvsagt). Avhengig av været kan det hende vi tar med ski (stor eiendom langt fra trafikk å boltre seg på for gutta, som trenger litt skitrening), men fortstår det sånn at det ikke er så mye snø der, så det er usikkert. Ellers blir det påskeeggleting og snopspising, og så har vi endelig fått ungene interessert i brettspill, så det tenker jeg det blir mye av - gleder meg.
|
|
|
#106 |
|
|
Sv: Den store påsketråden 2021Vi har avlyst bergenstur.
|
|
|
|
#107 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Den store påsketråden 2021Jeg så karsefrø på begge Meny jeg var på i formiddag, for de som vil bruke det. I går bestilte jeg to Van Haasteren-puslespill som vi skal legge i påsken. Det synes jeg er veldig hyggelig.
|
|
|
#109 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Den store påsketråden 2021Jeg går og venter på at stedet vi skal til, avlyser familiepåsken som de gjorde i fjor. Hvis ikke blir det for oss å igjen ta den kjipe beslutningen og ansvaret. Spent på 14-informasjonen i dag, kan det blir enda strengere?
|
|
|
#110 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Den store påsketråden 2021Jeg var så forutseende i høst når jeg satt opp turnusen min for påsken at jeg skal jobbe netter fra skjærtorsdag til 2. påskedag. Var litt redd for at jeg kom til å angre på det (jobbet påsken i fjor også, så strengt tatt var det min tur til å ha fri), men jeg hadde ikke fått gjort noe uansett.
|
|
|
#111 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Den store påsketråden 2021Jeg måtte ha karsefrø i dag. Sjekketførst om de hadde på Kiwi og Meny, men det hadde de ikke. Leide da bybil, dro til Plantasjen som hadde iflg. nettsiden. Vel fremme der var Plantasjen stengt (ja, de selger blomster og dyremat og skal derfor være åpen, men var stengt fordi det er en stor butikk og det kunne jo ikke jeg vite). De var til stede for å levere ut klikk og hent, men det var ikke mulig å bestille karsefrø på klikk og hent. Imidlertid fikkjeg ringt dem og en hjelpsom mann kom ut med en pakke karsefrø som jeg fikk betale med vipps. Snakk om dame i nøden. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Den store påsketråden 2021Karse er viktig ass. Det er da tross alt påskeadvent!
|
|
|
#113 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Den store påsketråden 2021Vi har laget litt påskepynt (gulspettede dusker og kyllinger). |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sjekk Pinterest. Masse fine tips der |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Medlem siden: Jan 2011
De har visst fått nettbutikk, kanskje de har der? https://sostrenegrene.com/no/produkter |
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Sv: Den store påsketråden 2021Da har vi avklart at vi kan være på hytta noen dager i påsken. Mamma og pappa ofrer hyttepåsken for oss.
|
|
|
#117 |
|
Glamorøs
|
Ja, den dukket plutselig opp, men nei. Var innom en ekstrabutikk i dag også, men de hadde ingen eggelys, dessverre. Får fortsette å lete!
|
|
|
#118 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Den store påsketråden 2021Takk for tilbud om karse i posten, dere er bare greie!
|
|
|
#119 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Den store påsketråden 2021Denne fikk jeg tilsendt fra min arbeidsgiver i dag (ifm endel tips og råd mht smittevern og jobb)
|
|
|
#120 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Den store påsketråden 2021Fikk bestilt masse på min stengte Hageland. Sendte e-post og satte opp en liste over frø jeg hadde lyst på, selv om jeg ikke hadde sett dem på nettsida, og de hadde alle |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|