Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den store påsketråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-21, 11:16   #101
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

For noen år tilbake hadde de noen fine stearinlys på Søstrene Grene, formet som pastellegg med prikker på. Nå har jeg snart brent opp alle, og Søstrene Grene er stengt. Har noen sett noe liknende noe sted?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 11:44   #102
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For noen år tilbake hadde de noen fine stearinlys på Søstrene Grene, formet som pastellegg med prikker på. Nå har jeg snart brent opp alle, og Søstrene Grene er stengt. Har noen sett noe liknende noe sted?

Ikke med prikker, men coopbutikkene har en sånn sekspakning med egg i pastellfarger, så kan du jo male prikker på.

Gammel 17-03-21, 11:53   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ikke med prikker, men coopbutikkene har en sånn sekspakning med egg i pastellfarger, så kan du jo male prikker på.

Takk for tips! Da skal jeg se om jeg finner dem.

Gammel 17-03-21, 12:00   #104
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal ingenting spesielt i år. Mannen har vakt frem til Skjærtorsdag, så blir bare meg og ungene hjemme første delen. Det jeg håper på er fint vær, da skal jeg få opp paviljongen og få puter i utesofaen. Og vi kan gå på tur.

Skal snart begynne å sette opp middagsliste for påsken og resten av April, har bestilt air fryer, så har lyst å teste den litt. Og sikker litt annen mat vi ellers ikke tar oss tid til å lage. Og så må jeg vel få kjøpt inn litt godteri til påskeegg og kos.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 12:11   #105
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Vi bestemte oss i går for å reise til Vesterålen til min familie i påska (medmindre det kommer restriksjoner som tilsier noe annet, selvsagt). Avhengig av været kan det hende vi tar med ski (stor eiendom langt fra trafikk å boltre seg på for gutta, som trenger litt skitrening), men fortstår det sånn at det ikke er så mye snø der, så det er usikkert. Ellers blir det påskeeggleting og snopspising, og så har vi endelig fått ungene interessert i brettspill, så det tenker jeg det blir mye av - gleder meg.

Gammel 17-03-21, 12:29   #106
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har avlyst bergenstur. Lite vits i å dra dit og måtte leve etter Viken-tiltak, med begrenset mulighet til å henge med de vi drar dit for å se.

Så da blir det hjemmepåske, men det er vi jo vant til, så det får bli kos, god mat, forhåpentligvis mildere så jeg kan begynne å hagepusle. Og etter alle solemerker blir det litt jobb.

Gammel 17-03-21, 12:33   #107
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg så karsefrø på begge Meny jeg var på i formiddag, for de som vil bruke det. I går bestilte jeg to Van Haasteren-puslespill som vi skal legge i påsken. Det synes jeg er veldig hyggelig.

Gammel 17-03-21, 12:37   #108
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her hadde de karsefrø på Kiwi. Kjøpte visst.

Gammel 17-03-21, 12:41   #109
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går og venter på at stedet vi skal til, avlyser familiepåsken som de gjorde i fjor. Hvis ikke blir det for oss å igjen ta den kjipe beslutningen og ansvaret. Spent på 14-informasjonen i dag, kan det blir enda strengere?

Gammel 17-03-21, 12:41   #110
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var så forutseende i høst når jeg satt opp turnusen min for påsken at jeg skal jobbe netter fra skjærtorsdag til 2. påskedag. Var litt redd for at jeg kom til å angre på det (jobbet påsken i fjor også, så strengt tatt var det min tur til å ha fri), men jeg hadde ikke fått gjort noe uansett.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 13:51   #111
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte ha karsefrø i dag. Sjekketførst om de hadde på Kiwi og Meny, men det hadde de ikke. Leide da bybil, dro til Plantasjen som hadde iflg. nettsiden. Vel fremme der var Plantasjen stengt (ja, de selger blomster og dyremat og skal derfor være åpen, men var stengt fordi det er en stor butikk og det kunne jo ikke jeg vite). De var til stede for å levere ut klikk og hent, men det var ikke mulig å bestille karsefrø på klikk og hent. Imidlertid fikkjeg ringt dem og en hjelpsom mann kom ut med en pakke karsefrø som jeg fikk betale med vipps. Snakk om dame i nøden.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 13:53   #112
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Karse er viktig ass. Det er da tross alt påskeadvent!

Gammel 17-03-21, 13:57   #113
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har laget litt påskepynt (gulspettede dusker og kyllinger).

Kom gjerne med tips til enkel og dekorativ pynt man kan lage selv.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 15:52   #114
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Vi har laget litt påskepynt (gulspettede dusker og kyllinger).

Kom gjerne med tips til enkel og dekorativ pynt man kan lage selv.

Sjekk Pinterest. Masse fine tips der

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 19:45   #115
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De har visst fått nettbutikk, kanskje de har der? https://sostrenegrene.com/no/produkter

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 19:50   #116
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Da har vi avklart at vi kan være på hytta noen dager i påsken. Mamma og pappa ofrer hyttepåsken for oss.
En familie om gangen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-21, 20:00   #117
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

De har visst fått nettbutikk, kanskje de har der? https://sostrenegrene.com/no/produkter

Ja, den dukket plutselig opp, men nei. Var innom en ekstrabutikk i dag også, men de hadde ingen eggelys, dessverre. Får fortsette å lete!

Gammel 17-03-21, 22:34   #118
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Takk for tilbud om karse i posten, dere er bare greie!

Jeg tror jeg ender opp med å bestille en drøss av frø og dingser på Plantasjens klikk og hent. Men sjekker i morgen om jeg kjører forbi en Mester Grønn, skal på jobb i Oslo. Da kan jeg klikke og hente på vei hjem igjen. Problemet er bare alt det andre jeg kommer til å dra med meg hjem.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 13:58   #119
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Denne fikk jeg tilsendt fra min arbeidsgiver i dag (ifm endel tips og råd mht smittevern og jobb)

https://norskfriluftsliv.no/20-tips-...viteter-paska/

Gammel 18-03-21, 16:51   #120
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Fikk bestilt masse på min stengte Hageland. Sendte e-post og satte opp en liste over frø jeg hadde lyst på, selv om jeg ikke hadde sett dem på nettsida, og de hadde alle Hadde bestilt 4 sekker plantejord, og en hyggelig dame ringte meg opp og sa de hadde tilbud, så jeg kunne få 5 sekker for mindre enn prisen av 4, så da gjorde jeg så klart det. De sendte vipps-forespørsel på beløpet og så var det bare å hente. Veldig greit. Ingen settepoteter, da. De visste ikke om de fikk eller når, heller.

Da blir det plantepåske.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.