Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introduksjon av fast føde

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 00:00   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vente for lenge nei, men jeg ville ikke startet med det uansett, og det anbefales heller ikke noen av de stedene jeg sjekket.
Selvfølgelig lar man ikke barnet spise seg mett på full porsjon glutenholdig grøt når man introduserer det senere.

Så vidt jeg kan se sier anbefalningene ingen ting om at man ikke kan begynne å introdusere gluten med det samme man begynner å introdusere fast føde. Anbefalningene sier heller det motsatte. Anbefalningene kan du lese i "anbefalninger for spedbarnsernæring": http://www.shdir.no/vp/multimedia/ar...019__1971a.pdf.

Det er ellers flott at du vet at man ikke skal gi barnet en full porsjon med glutenholdig grøt når man introduserer det på et sent tidspunkt, og at du tar det som en selvfølge. Men du skal ikke ta for gitt at dette er en selvfølge for alle andre.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.