|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22Ja til tidligere obligatorisk ultralyd og alt det som kan gjøre at man slipper senabort. Jeg tror det vil være til beste for absolutt alle.
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22
Det siste du skriver er virkelig helt sant! Det er så fælt med alle som må kjempe for hver time avlasting og hjelpemidler. Så mange familier som sliter seg syke på å søke om og organisere hjelp og bistand til å få en vanlig hverdag.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det å gå gjennom en senabort tror jeg vil være en såpass stor og traumatisk påkjenning at jeg har veldig vondt for å se for meg at det er noe noen tar lett på uansett. Jeg tenker oppriktig at dersom det å få det barnet, uavhengig av grunn, føles så vanskelig og umulig at man er villig til å utsette seg selv for en senabort, sier det ganske tydelig at behovet er reelt og viktig.
Mener du obligatorisk som i at alle gravide kvinner må, eller mener du egentlig at det skal være en rettighet? Ultralyd er i dag en medisinsk undersøkelse som det er frivillig å gjennomføre. Men det er vel svært få som takker nei.
Vi snakker virkelig nemnd ja. Les f.eks. linken som ble lagt inn for noen få innlegg siden.
Dette er allerede lovfestet, men akkurat hva slags veiledning og støtte man får er vel høyst arbitrært.
Litt usikker på hva slags støtte og hjelp du mener her, men dersom du mener til f.eks. syke og funksjonshemmede barn er jo den lovfestet. Uten at det hjelper særlig mye for ganske mange.
|
|
|
|
#4 |
|
Dragedytteren
|
I saken det er lenket til over, og en annen sak jeg leste, måtte kvinnen ha fysisk møte med to leger.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Det kan man godt slutte med. Synes jeg.
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra artikkelen jeg linket til, som gjelder en kvinne som bar et høyt ønsket barn som mistet alt fostervann i juleferien - og det tok dagesvis å få fødet/abortert fordi abortnemden var på ferie:
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Altså. Jeg mangler ord.
|
|
|