Sv: Märtha på tv i går
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Mulig det er respektløst og sjokkerende og arrogant og alt fælt, men jeg syns mennesker som tror på overnatulige ting er sprø og jeg syns det er rart og uforståelig.
Ja, jeg er så enig! Hvorfor trenger man disse fjasegreiene? Hvorfor ikke være her og nå, tilstede i verden, i naturen, i eget liv og i samfunnslivet? HVorfor trenge engler, ånder, stjernetegn, krystaller eller tarotkort? Gå ut i skogen etter regnvær. Ta en skitur en knall dag i februar. Svøm i et blankt markavann en varm dag i august. Kjenn sjøsprøyten i fjeset på en værbitt øy mot havgapet om høsten. Stå på en fjelltopp og nyt utsikten. Heng etter en arm i en isbre og let etter tak med føttene og den andre isøksa i alt det blå og hvite. Kjenn den iskalde fjellelva som du nesten ikke har kontroll på der du rafter nedover. Sitt ved et bål og vær varm i fjeset og kald på ryggen en sen sommernatt. Gå i duggvått gress en tidlig morgen og hør alle fuglene.
Hvem trenger engler?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Jeg er trøtt på folk som ikke har fått med seg hvor kul og interessant jorden som planet er, hvor fantastisk universet er og hvor uendelig vakker og fin menneskekroppen er, og som mener at man må tro på alternative verdensfortolkningerfor å ha det interessant.
Lær litt om verden som faktisk eksisterer, den slår enhver englegreie i støvlene når det gjelder kompleksitet og undrer.
Akkurat. 
"Stegjern er bedre enn vinger."