Sv: Farge grånende hår selv?
Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.
Jeg bruker koronatida til å slutte med farging, og lære meg å leve med mine naturlige grå striper. Feiga dessverre ut til 17. mai i fjor, men har holdt meg hard siden, nå her jeg 1 års ettervekst og gleder meg til restene av gulna hjemmefarging blir borte. Jeg hadde helfarga hår, og innbiller meg at det ser verre ut med ettervekst ved helfarging enn ved striper.
Jeg og. Siste farging/striping var 28.2 i fjor. Jeg hadde både farging og litt lysere striper. Så helt grusomt ut en lang periode, men bedre ettersom etterveksten ble lengre. Nå er det farga håret ytterst ganske så guloransj, men jeg må spare litt til før jeg kan klippe av en del. Vil ikke ha for kort hår.
Mitt tips for farget hår som får gulskjær er å bruke blåsjampo. Det demper det gule til en viss grad, men ikke når det gulskjæret har fått satt seg skikkelig. Jeg har en gang etter jeg sluttet å farge håret gjort glossing og det funka kjempe bra.
Nå vurderer jeg egentlig å legge inn mer grå striper. Håret mitt er litt blasst i fargen.
Jeg skjønner at å slutte farge ettevekst ikke er bare bare altså. Det er noe herk mens det står på.
Sist redigert av Obelix : 21-05-21 kl 08:43.
|