Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Og så er det snart jul igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 19:43   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Og så er det snart jul igjen

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg synes det høres litt stusselig ut for deg alfaCharlie at du sitter alene på julaften. Greit at du ikke vil feire jul, men hadde det ikke vært koselig og hatt mannen og ungene dine samlet hjemme allikevel? Det er jo liksom ingen hvilken som helst dag sånn at du f.eks. kan finne på noe med ei venninne eller noe. Vet om flere som ikke feirer jul. Nå er jeg ikke sikker på hvilken trosretning de er, men de samler bestandig familien den dagen til en hyggelig familiemiddag uten alt jule-greiene rundt. Kanskje vanskelig for mannen din hvis han gjerne vil at ungene skal få feire jul sammen med hans familie. Sikkert ikke så lett bestandig for dere som ikke feirer jul med alt maset som er rundt jula.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 16:13   #2
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg synes det høres litt stusselig ut for deg alfaCharlie at du sitter alene på julaften. Greit at du ikke vil feire jul, men hadde det ikke vært koselig og hatt mannen og ungene dine samlet hjemme allikevel? Det er jo liksom ingen hvilken som helst dag sånn at du f.eks. kan finne på noe med ei venninne eller noe. Vet om flere som ikke feirer jul. Nå er jeg ikke sikker på hvilken trosretning de er, men de samler bestandig familien den dagen til en hyggelig familiemiddag uten alt jule-greiene rundt. Kanskje vanskelig for mannen din hvis han gjerne vil at ungene skal få feire jul sammen med hans familie. Sikkert ikke så lett bestandig for dere som ikke feirer jul med alt maset som er rundt jula.

For AC er det vel som en hvilken som helst dag siden hun ikke har noe forhold til julekvelden.

Hadde jeg vært i denne situasjonen tror jeg at jeg ville "gått for" en felles løsning. Reise bort, for eksempel. Har selv droppet den tradisjonelle julefeiringen og vært under palmene i stedet. (et par ganger)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 17:31   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående barna: Veien blir til mens man går. De juletradisjonene, eller manglende sådanne i andres øyne, dere har bare dere, er det som kommer til å bli deres norm. Barn er så tilpasningsdyktige at de tar sånt på strak arm, og så lenge dere er komfortable med deres løsninger blir de det også. det er min "hellige" overbevisning.

Og dere virker så reflekterte at jeg er helt sikker på at eventuelle småproblemer (juleverksted på skolen, juleavslutninger i kirken med skolen, julepynting (Mr.Norway kaller det konsekvent "vinterpynt"!) hjemme etc) finner dere helt greie løsninger på.

Hva andre mener - spiller ingen rolle. Er dere trygge på deres valg blir barna det også.

Og å reise bort i julen høres bare snadder ut. Snakk om fin vintertradisjon som barna kommer til å elske like mye som tradisjonell norsk julefeiring!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.