Sv: Og så er det snart jul igjen
Opprinnelig lagt inn av Doxa, her.
Men nå er jeg veldig opptatt av tradisjoner og det å skape hyggelige opplevelser og gi minner videre til barna. Vår hverdag er såpass hektisk at for meg er det viktig å skape møtepunkter for felleskap og felles opplevelser. Og jul er en slik mulighet med eller uten religiøsitet.
Så for meg virker det litt stusselig at dere velger å dele dere opp. En ting er at du vil respektere for dine holdninger (og der forstår jeg deg godt), men hva med hvordan dine barn opplever at mamma ikke vil være med på det resten av familien gjør?
Å ha barn og leve sammen med andre mennesker handler om å inngå kompromier og møtes på halvveien til beste for alle parter.
På meg virker det som du setter dine egne krav foran felleskapet? Mulig jeg har oppfattet deg feil.

Hvis du har lest tråden, burde du se at min kjernefamilies avgjørelse handler ALT om å kompromisse og å møtes på halvveien for alle parter. Mine barn får oppleve jul, men de får også oppleve at det går an å IKKE feire jul. En erfaring rikere.
At jeg skal gå på akkord med mine egne prinsipper virker absolutt som den letteste løsningen nå, men på lang sikt er det ikke den holdningen til personlig overbevisning jeg vil at mine barn skal lære.
|