Sv: Og så er det snart jul igjen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
"Rart" trenger ikke være synonymt med "galt". Ja, jeg synes det er rart om noen i en kjernefamilie feirer jul og resten ikke, fordi jeg oppfatter julefeiringen veldig som en felles familieting. Fordi, som sagt, jeg er vant til å "feire jul" ved å pynte huset, være sammen, spise god mat sammen, gi hverandre gaver og kose seg sammen, og jeg synes det er rart om ett av familiemedlemmene ikke skulle være med på det. Jeg mener ikke det er galt, men jeg mener det er rart. (Og upraktisk.)
Ja, for meg er FELLESSKAP det som er jul, ikke religion. En tid man kan bare sette seg ned og være sammen. Ser det er mange som stresser avgårde på kino osv i julen, men jeg syns faktisk at de dagene kan man bruke til samvær på en litt annerledes måte enn i den hektiske hverdagen.
Forøvrig så syns jeg at AC´s splittelse av familien i julen er veldig rart, jeg hadde heller svelgt en kamel (som å spise ribbe fremfor pinnekjøtt ) eller fem fremfor å la mine barn oppleve en splittet familie i det som for meg er den ENE skikkelige familiehøytiden.