|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Her fikk jeg ikke fulgt opp videre, på grunn av sykdom, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Må nesten bare kommentere denne. Grunnen til at man skriver : tenk etter på om det er behov, er fordi folk ikke gjør det. Nei, mange tar ikke barna sine fri likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Jeg kjenner jeg som forelder reagerer på dette foreldresynet. Man holder barnehagen åpen for å holde foreldrene happy? Man holder vel barnehagen åpen for at foreldre kan gå på jobb? Og mange, om ikke de aller fleste jobber KAN ikke gjennomføres med et barnehagebarn på slep. Være seg om du jobber på Kiwi, kjører buss, er lærer eller jobber på kafe? Skal foreldrene droppe å jobbe da? Jeg forstår naturligvis at hvis det enkelt kan fremskaffes en annen barnevakt så kan man i spesielle tilfeller benytte seg av det, men det er vel ikke tilfelle for de fleste? Og barna er vel ikke «sårbare», de er faktisk sårbare uten anførselstegn.
![]() |
#4 |
I mål
|
Jeg er enig med deg. Nei, barnehagen er ikke åpen for å gjøre foreldre happy, men for at man skal få gjort jobben sin. Og jeg antar at også barnehageansatte benytter andre tilbud i samfunnet som drives av foreldrene til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Her misforstod du meg, jeg mente kommunen, ikke foreldrene. Det jeg mente er at man er redde for å stenge barnehagene fordi det ofte kommer klager da. Det kommer ikke klager så lenge den er åpen, og da mente jeg kommunen. Og ja selvsagt for at foreldre skal gå på jobb, men det var ikke det som var greia her. Fordi her var det en avdeling som ikke hadde ansatte på jobb, og kommunen som absolutt skal holde det åpent koste hva det vil, det hadde defintivt ikke noe med mitt foreldresyn å gjøre. Sist redigert av Trixie : 30-12-21 kl 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Dette ser jeg mange skriver, men jeg tror jeg er uenig. Vi kan alle være enige om at MANGE sårbare barn burde fått bedre oppfølging i det daglige. Men for mange sårbare barn, så har de allerede uten ekstra oppfølging ekstremt stort utbytte av å være i ordinær skole og barnehage. Det stilles krav, de får mat, de leker med andre, de lærer norsk, de har rolige voksne rundt seg. Fremfor mor i pillerus, foreldre som er på jobb ute av hjemmet i timesvis, uten slem storebror eller tafsete bestefar som barnevakt.
![]() |
#7 |
Er frisk!
|
Helt enig med Pelle. Sårbare barn har ekstremt god nytte også av helt vanlige dager i barnehage og skole. Så er det selvfølgelig et stort pluss om vi er nok folk til å gjennomføre det ekstra de også kunne ha bruk for.
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Og det at sårbare barn ikke prioriteres tilstrekkelig utenom pandemi er ikke noe godt argument for at de ikke bør prioriteres nå heller. Det er godt dokumentert at de har vært svært skadelidende under pandemien så langt, og jeg er glad for at det i hvert fall er på den politiske agendaen å skjerme dem mest mulig nå.
![]() |
#9 |
Leser
|
Poenget her opprinnelig er vel at disse barna bare blir "brukt" til å legitimerer avgjørelser. Og argumentet for at de blir "brukt" og det ikke eksisterer et genuint ønske, er at de ikke opprioriteres til vanlig?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-12-21 kl 14:58. Årsak: de -> det + et komma |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
Helt enig, det er bla. derfor at barnehage og sfotilbud kan betales av barnevernet som et tiltak for barnets beste.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|