|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Leser
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Må innrømme at om det er et ord jeg har opp i halsen nå så er det "dugnad". Faktisk så mye at jeg er fristet til å dra frem tidlige innlegg hvor jeg er forbannet på ordbruken (neida, dere skal få slippe. Får holde med denne ranten
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 31-12-21 kl 13:11. Årsak: An -> En |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg er ikke sjukt begeistra for dugnadsbegrepet selv, jeg synes vel kanskje også for endel at "offer" er i overkant dramatisk ordbruk, men siden "solidaritet" fremstår å være rimelig utdatert og ute av ordforrådet så får man bruke de orda som er igjen. Sist redigert av Maverick : 31-12-21 kl 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg ble litt glad i det danske ordet "samfundssind" som statsministeren der bruker. Med forbehold om skrivemåte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Jeg vil bare kommentere det siste, jeg har jobbet i barnehage i over 20 år, og har flere ganger sagt det som du skriver der, men jeg har som regel føyd på at det er fint om vi får beskjed dersom barnet ikke kommer.
![]() |
#145 |
Kom ut av tellinga.
|
Også kjenner vi som jobber i barnehage familiene på en måte andre foreldre ikke har innblikk i. Vi vet at i familie 1 har de snakket om at besteforeldrene skal være på besøk hele jula. Vi vet også at familie 2 er alene om omsorgen for 2 barnehagebarn, uten nettverk og med travel jobbhverdag helt opp til jul. Det gjør at tilnærmingsmåten for disse to familiene (hvis det ikke sendes ut en fellesbeskjed) kanskje blir ulik. Fordi familiene har ulike behov og forutsetninger.
![]() |
#146 |
Tittel og tittel....
|
Samtidig så skal vi ta høyde for at ikke alle foreldre deler alt med barnehagene barnas deres går i. Jeg vet om mange familier som har et behov for barnehageplass der de ansatte ikke skjønner hvorfor.
![]() |
#147 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Jeg kan ingenting om å drive en barnehage, men hvis det er vanlig at bare 50 % av ungene kommer i juleferien, så kan man vel redusere bemanningen i forhold til antallet man estimerer at kommer? Eventuelt med litt sikkerhetsmargin?
![]() |
![]() |
#148 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi bemanner etter antall ekvivalenter (barn). Ja vi kunne begrenset fet men om alle skulle komme så mangler vi jo ansatte, og da har vi et problem. Så da kan vi liksom ikke det heller. Sist redigert av Trixie : 31-12-21 kl 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Introvert textrovert
|
Jeg tror vi sender ut noe lignende denne ordlyden. I hvert fall tidligere, da jeg var aktiv på "golvet". I år har jeg ikke lest så nøye hva som ble sendt ut til de foresatte. (Jolie?). Det er jo et problem at ansatte som har avspasering og ferie til gode ikke får tatt den når det et lite barn til stede, og heller må ta den tidligere på høsten når det er full barnegruppe.
![]() |
#150 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?Kanskje problemet (for min del) med selve oppfordringene om å holde ungene hjemme koker ned til å handle om form. Jeg hadde nok reagert helt annerledes dersom oppfordringen var formulert på en mer profesjonell, informativ og imøtekommende måte enn det jeg opplever det har blitt hos oss. Og da snakker jeg ikke om å få dårlig samvittighet (for det fikk jeg ikke av selve meldingen), men om lett irritasjon. Dersom det handler mest om form burde jeg kanskje ha større forståelse og være litt raus overfor sure formuleringer, nettopp pga situasjonen folk står i. Samtidig er det den litt manglende forståelsen og tiltroen tilbake som jeg leser inn i slike sure beskjeder som gjør at jeg ikke helt lykkes med det, tror jeg.
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|