|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tajiks unnamanøverJeg synes at det å trekke frem alderen hennes «dengang da» som en forklarende faktor er ganske frekt mot dagens 23-åringer; de er VOKSNE og de aller fleste er selvstendige og modne med solide moralske kompass. Og TH var i en jobbsituasjon hun presumptivt hadde tilegnet seg pga kompetanse og kunnskap, og hadde tilgang på masse rådgivere hvis hun ville. Å dra ung-og-dum-kortet synes jeg er feigt.
|
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Tajiks unnamanøver
Nja. Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det. Hun gikk på noen reale smeller som politisk rådgiver, og var virkelig ikke så "street smart" eller gjennomtenkt som det hun er nå. Det er ikke noe tvil om at et par av de jeg studerte sammen med som 23-åring gjorde noen ganske teite (og ulovlige) ting, som de aldri ville ha gjort i dag, som voksne og ansvarlige. Typisk ting som ikke hadde tålt dagens lys så godt, hvis de hadde blitt rikskjendiser og det hadde blitt trukket frem av media i dag. Hun er heller ikke den første jeg har hørt om som har drevet med fiktiv leiekontrakt for å skaffe seg en eller annen fordel (selv om det på 90-tallet stort sett handlet om å skaffe seg penger man ikke hadde krav på fra Lånekassen). Det var liksom opplest og vedtatt i en del miljøer at det var helt greit, at det var sånn alle gjorde det. Og så tenkte de ikke mer på det. For alt vi vet kan hun faktisk ha fått råd om å gjøre det på den måten. Det er ingen tvil om at det har vært mye dårlig administrasjon, og mange dårlige råd til politikerne, i disse pendlerboligsakene. Det er en god grunn til at avisene også kritiserer administrasjonene, ikke bare politikerne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tajiks unnamanøver
Dette har jeg også tenkt, før Hadija-saken. Var det sånn at pendlerleilighet har blitt sett på som et frynsegode, som man burde benytte seg av. Gitt at så mange har gått på smellen. Det hadde også vært interessant å finne ut av tallene, totalt over tid. Er det faktisk så mange som det kan fremstå, som kan indikere at det har vært en holdning om at pendlerleilighet er et frynsegode, eller er det bare noen få egentlig som har gjort dette, som kan tyde på en mer kalkulert atferd.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|