|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg husker veldig godt en sånn fiktiv forumist på kvinneguiden. Selv skjønte jeg svært tidlig at hun ikke var ekte. Jeg mener at man må beskytte seg selv på internett... man kan ikke ta for gitt at noen er ekte om man ikke har truffet dem RL. Sånn er den digitale verden... dessverre. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Hertuginne
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg er enig med Kasia. Det er litt "risikosport" man driver med når man blir kjent med og får sympati og følelser for andre brukere. I de aller fleste tilfeller så er det jo ekte brukere man blir kjent med, men en og annen gang så finner man denne type brukere, som lever et veldig spennende liv på nettet, og som opp til et visst punkt virker veldig troverdig. Før eller senere så ringer det bjeller hos de fleste, men problemet er da at de har rukket å få mange "venner" først, og de vil jo selvsagt føle seg lurt.
|
|
|
#23 |
|
Come what may...
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDette minner meg om ei annen sak som var en annen plass! Ingenting sjokkerer meg nå lenger, dessverre må jeg si.
|
|
|
#24 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødTrist sak, men man skal vel ikke være så naive at man tror alle forumister i et hvert forum er ekte personer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg har også opplevd flere fiktive brukere i diverse fora oppigjennom, der jeg i noen tilfeller har gått rett på og andre ganger kjent lusa på gangen relativt raskt. Med tiden har jeg likevel blitt forsiktig med å dømme, særlig etter at jeg selv har opplevd å bli mistenkeliggjort for historien med mine "spesielle" tvillinger og alt rundt hjertebarnet mitt. Noen ganger kan en litt "voldsom" historie faktisk være sann også. Man skal være skeptisk på nett, men samtidig være åpen for at det som fortelles faktisk er sant også. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDet er helt utrolig hva mennesker kan finne på bare for å få oppmerksomhet.
|
|
|
#27 |
|
villende
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg syns vel ikke det er de enkelte tøffe historiene som er mistenkelige. Det er mer ekstremt når "alt" går galt, samtidig som man er både vakker, rik og vellykket... (Som er den varianten jeg kjenner til av forumtroll). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødNettopp slike ting gjør folk skeptiske til "vår" historie, så dette er ødeleggende..
|
|
|
#29 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødHar vært borti noen på diverse fora. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødLavmål, men også ganske teit at noen kjøper ALT de leser. Er utrolig lett å lure folk på nett. Man burde vel kanskje ikke være så naiv... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
På flyttefot.
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDette er jo i høyeste grad interessant å diskutere. Jeg ser ikke problemet med å drodle litt over ting man selv har opplevd som man har stusset over - det er da takhøyde her inne, er det ikke? (Navn og nick behøver man jo ikke ta med).
Sist redigert av kiddo : 21-08-07 kl 15:23. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død
Jeg syns det er vår plikt å informere om forummisbrukere. Det er da for pokker ingen som legger ut ubegrunnede påstander om enkelte av disse brukerne. Som f.eks. Forrestlady m/flere nick, Milla osv.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
kamerat
|
Jeg synes på ingen måte vi har noen plikt til å diskutere spesifikke (antatte) forummisbrukere på andre fora. Det er da ganske vanlig at det går spekulasjoner også om brukere som ikke misbruker fora, og kan du garantere at ingen av disse spekulasjonene vil dukke opp i denne diskusjonen?
|
|
|
#37 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødDet ar absolutt ingenting antatt med de jeg nevner. Kall nå en spade for en spade og ikke vær så jævla korrekt.
|
|
|
#38 |
|
kamerat
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødHeller korrekt enn spekulativ.
|
|
|
#39 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødHva er det som er spekulativt med de jeg nevner? Hva er det å spekulere i når man sitter på fakta? Til og med fakta direkte fra moderatorer? Det er mye jeg kunne sagt om de to nevnte navn, men det er jaggu meg ikke mye spekulativt over det. At DU gjerne ikke kjenner detaljene er da ikke mitt problem. Fatter ikke hvorfor dere skal beskytte disse.
|
|
|
#40 |
|
kamerat
|
Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen dødJeg vet ingenting om dem, men jeg mener at så snart man begynner å nevne spesifikke nick og nettsteder, vil man antagelig ganske snart komme til å nevne noen som ikke har fortjent sitt rykte som såkalt forummisbruker. Ingen vil komme til å sjekke opplysningene og kunne skille likt fra ulikt. Vi har en ganske tydelig politikk på å ikke ta skittentøyvask fra andre fora her inne, og jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle gjelde i denne saken også. Dessuten kan jeg ikke fordra spekulative slarvetråder.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|