Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 16:43   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Det er mulig jeg formulerte meg noe uklart, Tinetoff. Jeg så at du skrev at vi ikke burde diskutere andre brukere på andre fora. Og jeg opplever da også på FP at det faktisk er mulig å diskutere dette fenomenet uten at innlegg slettes eller tråden lukkes. Det er jo også en av grunnene til at jeg trives godt her inne. Det jeg vel mente var at det må være mulig å nevne konkrete brukere (og historier) hvor det faktisk er blitt bevist at man har å gjøre med et forumtroll, kanskje til og med fordi personen innrømmer det selv. For meg så blir det et poeng å kunne trekke frem konkrete eksempler på hva forumtroll kan finne på, ikke bare drøfte fenomenet på et metaplan. Selv om metadiskusjoner er fine de, altså.

Jeg tror også det er lettere å gjennomskue forumtroll etter hvert som man blir mer dreven i nettverdenen. Men at personlighet alltid skinner igjennom, nei det er jeg faktisk ikke enig i (uten at jeg her og nå har helt konkrete eksempler å komme med). Jeg tror det er lett å sette personer i bås ut fra hva de skriver om og hvordan de skriver det. Og det er jo det som er så besnærende med nettet for mange – man har muligheten til å være en helt annen enn det man er i det virkelige liv. Og så lenge det ikke går ut over andre, så er det helt greit. Men det er ikke greit i de tilfellene der fortellingene faktisk får (negative) konsekvenser for andres handlinger. Og nettopp derfor syns jeg det er viktig med denne typen tråder innimellom, for at man skal minne seg selv på at det man leser på nett ikke nødvendigvis er sant.

Når det er sagt så vil jeg legge til at jeg faktisk tar det aller meste jeg leser her inne for god fisk. Jeg kan faktisk ikke komme på noe jeg har tvilt på. Men så er jeg kanskje litt over middels naive. Og jeg ville aldri handlet kun på bakgrunn av informasjon jeg finner på et forum.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.