|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Leveringstid pass og ID-kort?
Jeg er veldig enig med deg. Og så er jeg lei av all latterliggjøringen av folk som har "bestilt for seint" og dermed kan "takke seg sjøl". Mange av oss har vært på utkikk etter passtime i langt over et halvt år før vi fikk napp - etterfulgt av flere måneders ventetid på selve timen. Gjennomgangstonen i vårt område var lenge "0 ledige timer det nærmeste året". Det er helt sant!
|
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er så enig og lei av den latterliggjøringen. Jeg fikk ikke med meg før i februar at det var lite timer. Jeg trodde da at vi var tidlig nok ute. Det har virkelig vært et herk å få time i tide til sommeren. Det samme gjelder denne familien. De startet flere måneder før avreise og gjorde en feil, den ble helt avgjørende.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er nok lett for de som ikke har prøvd å bestille pass å si at det skulle man tenkt på tidligere, men da jeg skulle bestille pass i slutten av februar var det en ledig time igjen, og den var 9. juni. Jeg bestilte den, og da var det ingen fler ledige timer ut året... (de la visstnok ut kun datoer 3 mnd fram i tid, men det var det ikke opplyst om, så ganske håpløst å være kunde). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hertuginne
|
Kunne ikke vært mer enig. Jeg bestilte passtime i månedsskiftet januar/februar, rett etter at restriksjonene slapp. I løpet av den lille timen jeg knøla frem og tilbake for å finne et tidspunkt som passet (dvs. vi ikke var bortreist) så hadde alle ledige timer for april forsvunnet og første ledige time var 5. mai. Noen dager etter det var alle ledige timer før sommeren forsvunnet.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|