|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Nei, vettu hva. Om naboen min assosierte noe positivt med ordet kjerringhore, og dermed forbeholdt seg retten å kalle meg det, selv om JEG ble sint, såret og følte meg regelrett forulempet av ordet? Skal HAN eller JEG bestemme hva som er et skjellsord?
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Jo, absolutt. Ser ikke du forskjellen på det jeg sa, og det du sier nå? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Jeg er oppvokst med nære familiemedlemmer som har bodd og jobbet i lange perioder i Kenya, Sudan og Tanzania. Og de omtalte aldri dem de tok med hjem på besøk eller dem de jobbet med, hadde møtt eller lignende som negere. De omtalte feks sine svarte kolleger med fornavn, folk de ikke kjente så godt ved fornavn og etternavn eller bare etternavn, eller folk de ikke vistte hva het som "damen" eller "mannen".
Dixie: Negresse er fint og jeg forbinder fine ting med ordet negresse.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|