|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Lærerstreiken
Det er jo også det høyeste det går an å komme, jeg ligger langt under det (som et eksempel). Det er jo heller ikke påstått at det er et lavtlønnsyrke, men at gruppen som helhet har hatt reallønnsnedgang i mange år. Nå har jo KS også uttalt at de bevisst ikke prioriterer lærerne.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner mange med like lang utdannelse og ansiennitet og samme eller lavere lønn. Dessverre lønner ofte ikke utdannelse seg i Norge. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg har studert i 7 år, fått uttelling for kun 3 år, og en stige på maks 10 år. Men det jo min feil, som har byttet yrke, og som i løpet av de 7 årene ikke har en master, men kun en Cand.mag (adjunkt) + tilleggsutdanning (kun ett av de 2 ekstra årene hadde talt med dersom jeg fremdeles jobbet som lærer). jeg klager egentlig ikke, for som sagt egne valg, men jeg jeg hadde jo ikke klart meg på egen lønn, omtrent heller ikke hvis jeg hadde jobbet fullt.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Hvorfor har dere en stige på bare 10 år? Den er jo på 16 år. Da jeg begynte å jobbe som førskolelærer var den på 10 år, men for noen år tilbake ble den endret til 16 år.
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Kanskje jeg lever på gammel kunnskap.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Da følger de ikke det som er forhandlet fram. Plasser jeg har jobbet får alle pedagoger lik lønn, men pedagogiske ledere får et ped.ledertillegg,
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Nei, som sagt koko. Utdanningforbundet tapte til og med i arbeidsretten.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|