|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Jeg tenker at det har noe å si hva "folk flest" synes om et utsagn.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg virkelig rasist?
Men folk flest syntes det var helt greit og nøytralt å bruke ordet "eskimo" også, bortsett fra eskimoene selv. De ville heller kalles inuiter, fordi dette er den riktige betegnelsen i deres språk. Og nå er det hva de kalles, i allefall i offisielle sammenhenger. Så selv om "folk flest" synes et uttrykk er greit, burde det likevel ikke være noe i veien for å endre uttrykket til noe bedre eller mer korrekt. Og det er det som regel ikke heller, det er bare ordet "neger" som er så verdifullt for folk at de tviholder på det, på samme måte som et dialektuttrykk som man er redd skal dø ut.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Er jeg virkelig rasist?Som Toffen og Skilpadda har jeg opplevd at jeg kjenner folk fra nett veldig godt etterhvert. Og kanskje til og med bedre enn de fleste jeg omgås IRL.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|