|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#382 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Ikke veldig vanskelig å kjenne trollet på gangen... Eller noe sånt
![]() |
#383 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?
Gode boktips! og i tillegg vil jeg anbefale noen dagsaktuelle bøker av Ragnhild Aslaug Sollund, som er forsker ved NOVA på emnet rasisme, innvandring m.m. Hun har nettopp gitt ut boken "Tatt for en annen" . I tillegg har hun skrevet om invandrerkvinners arbeidsliv i boken "Rammer, rom og mobilitet" og boken "Kan vold forklares" som er en undersøkelse av voldsdømte menn med flyktningebakgrunn. Det har vært en del blest om hennes forskning og kunnskap i forbindelse med et par store saker i nyhetsbildet den senere tid.
![]() |
#384 |
har tatt seg sammen
|
Problemet er jo at mange ser ut til å trives utmerket godt i sin lette tilværelse av uvitenhet og ignoranse. Det er jo slitsomt å forholde seg til hva andre synes og spesielt om man må lese bøker i tillegg.
![]() |
#385 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Tja...dem om det! Bøkene kan jo være noe for oss som er samfunns-interessert i alle fall da.
![]() |
#386 |
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Skjønner ikke hva som er så mye værre med at jeg kan kalle en person for neger når dere selv kan sitte her å kalle folk for dumme og påstå at de har lav intelligens. Det kunne jo hende at noen ble såret av å bli kalt for dum også, men det er tydeligvis greit og akseptabelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
har tatt seg sammen
|
Jeg mener ikke at det er greit å si at noen er dumme (og det prøver jeg å formidle til barnet mitt også). Det er like lite greit som å kalle andre for neger eller pakkis. Skjønner du ikke forskjellen her?
![]() |
#388 |
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Jo, jeg skjønner forskjellen. Og jeg kan fint omtale folk som dumme, duster, idioter, negere, horer og hva som måtte passe meg. Det er værre med dere som sitter å prøver å prente inn i meg at jeg ikke skal si neger fordi det kan være sårende for noen og samtidig sitter å kaller folk her inne for dumme, ja deriblant meg (ikke at jeg blir såret av det, men det kunne jo hende noen hadde blitt det). Makan til dobbeltmoral. Men som sagt, I rest my case og stikker fra denne diskusjonen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Bedreviter
|
Vi mener jo ikke noe vondt med det, så derfor regner vi med at det er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Hertuginne
|
Ja, kjære vene, skjær nå alle sammen over en kam. Vi synes ikke det er greit å kalle noen dumme, ei heller nek eller uintelligente. Jeg har påpekt, det samme har Tinetoff, at det er greit å kalle noen uopplyst, for det er det jo åpenbart at man er når man ikke vet at man ikke skal bruke ordet neger. Men neste gang så kan vi kanskje henge på en "moderatorisk hilsen" i innleggene våre, sånn at det er åpenbart at vi sier det vi sier som moderatorer og dermed også talsmenn for driften av FP. Men vi driver ikke å redigerer andre sine innlegg, slik de har for vane å gjøre på andre forum. Dette er kanskje vanskelig å forstå, men vi antar at våre brukere er voksne nok til å oppføre seg som akkurat det, voksne. Når de ikke gjør det så sier vi ifra, enten i diskusjonen, eller pr. PM eller prikk. Så får det være opp til dem om de tar det til etteretning og endrer kurs og/eller redigerer sine egne innlegg.
![]() |
#391 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
ack - skulle jeg ikke få svar på denne før du stakk da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
<*(((<
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Negerboller er nevnt - da må jo noen (dvs. jeg) komme med denne: http://www.adressa.no/template/ver1-...cky_011206.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Ringskrømt
|
Ja, du har en flott lederstil, Adrienne. Jeg foretrekker å bli moderert fremfor å få en rød prikk med beskjed om å "gi meg". |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Glamorøs
|
![]() |
#398 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
#399 |
Epikur
|
![]() |
#400 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er jeg virkelig rasist?Genial stripe!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|