Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kristin Halvorsen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 13:51   #41
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Kristin Halvorsen

Her jeg bor er det 95% barnehagedekning. De aller fleste får plass. Det er ikke takket være kommunene, men de private barnehagene. Barnebygg og trygge barnehager bygger nye barnehager både her og der. 3 av de kommunale barnehagene stod i fare for nedleggelse pga mangel på barn. 2 ble reddet, mens den 3. vet jeg ikke helt hva som skjedde med. Med den rødgrønne regjeringen har alt blitt dyrere for de svakeste i samfunnet. Renta har steget mye, avgiftene og egenandelene økte. Er veldig skuffet av Jens, Kristin og Åslaug.

Sist redigert av Kråka : 25-08-07 kl 13:57.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 13:54   #42
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Her jeg bor er det 95% barnehagedekning. De aller fleste får plass. Det er ikke takket være kommunene, men de private barnehagene. Barnebygg og trygge barnehager bygger nye barnehager både her og der. 3 av de kommunale barnehagene stod i fare for nedleggelse pga mangel på barn. 2 ble reddet, mens den 3. vet jeg ikke helt hva som skjedde med. Med den rødgrønne regjeringen har alt blitt dyrere for de svakeste i samfunnet. Renta har steget mye, avgiftene og egenandelene økte. Er veldig skuffet av Jens, Kristin og Åslaug. :skuffa:

En renteoppgang som var spådd lenge før regjeringsskiftet.
Vi hade en "unaturlig" lav rente og ingen trodde vel at det ville forbli slik?
Selv ikke en borgelig regjering ille ført til at renta hadde forblitt lav.

Gammel 25-08-07, 13:55   #43
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Ehhh, hvor får du dette fra?

Jg trodde oppgående damer klarte å ta egne valg jeg da.....

.................

Sist redigert av Kråka : 27-08-07 kl 23:58.
Gammel 25-08-07, 13:56   #44
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke hun skal gå av på grunn av problemer som i stor grad er skap av de blå, i hvert fall her hvor jeg bor.
Men jeg synes det var tåpelig å komme med et slikt løfte, det synes jeg.

Jeg stemmer ikke SV, men jeg er ikke så langt unna. Jeg er enig med SV i det meste egentlig.
Jeg ser ikke ned på de som stemmer Frp, derimot ser jeg lett ned på de som stemmer Frp uten å vite hva de faktisk driver med, og som velger det partiet bare fordi de vil ha sprit på Rema1000.
:fordomsfull: Og jah: Det er ganske mange velgere som stemmer ut fra enkeltstandpunkt, i stedet for å se på partiet som helhet.

Gammel 25-08-07, 13:56   #45
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ingen SVer, men jeg synes Kristin Halvorsen er en dyktig politiker og selv om den uttalelsen var dum så er jeg tilbøylig til å tilskrive den tabbekvoten og mister ikke respekt for henne av den grunn.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 13:58   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her jeg bor er det 95% barnehagedekning. De aller fleste får plass. Det er ikke takket være kommunene, men de private barnehagene. Barnebygg og trygge barnehager bygger nye barnehager både her og der. 3 av de kommunale barnehagene stod i fare for nedleggelse pga mangel på barn. 2 ble reddet, mens den 3. vet jeg ikke helt hva som skjedde med. Med den rødgrønne regjeringen har alt blitt dyrere for de svakeste i samfunnet. Renta har steget mye, avgiftene og egenandelene økte. Er veldig skuffet av Jens, Kristin og Åslaug. :skuffa:

At renta har steget mye, er faktisk IKKE regjeringens skyld.
Og at Barnebygg og Trygge barnehager bygger barnehager går utover de kommunale barnehagene. Disse barnehagebyggeren kan for øvrig ikke bygge noe som helst uten å få lov av kommunen.

Og nå vet jeg i hvert fall i hvilken kommune du bor i. Den kommunen vil ikke ha kommunalt noe som helst den, og det er vel stor fare for at den blir enda blåere etter valget vel?

Gammel 25-08-07, 13:59   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Tror bare de få som har fortalt hva de stemmer, påstår at de stemmer SV fordi de har fått inntrykk av at det er de partiet som gjelder her.

For en utrolig dustete ting å si! Og jeg tolket deg akkurat som SKilpadda:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

det jeg syntes du sa, var at folk på forumet bare sier at de stemmer SV for å oppnå ett eller annet her inne, at de altså ikke egentlig mener det, men bare "jatter med".

Jeg har sansen for Kristin Halvorsen, men jeg syns det var en dum ting å si, fordi det er noe som er utenfor hennes kontroll. Om jeg har tillit til henne syns jeg egentlig handler om noe helt annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 14:00   #48
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hun vil ikke gi dem valgfrihet, hun hater kontantstøtta og vil fjerne den så fort hun bare kan. Hun vil ha alle i arbeid slik at landet får inn mer skatt, slik at pengebingen blir enda større. En pengebinge som renner over av penger, og hvis vi bruker av de pengene blir alle fattige pga rentehoppn osv. Jeg vet det er mange kvinner som ønsker å jobbe redusert, eller ta mer permisjon, men som ikke kan dette pga økonomi. Da blir det ikke valgfrihet.

Hun er da formelig ikke alene om å ville fjerne kontantstøtta.
De berømte pengebingen du snakker om oljefondet til Norge, og ja vi kan sikkert bruke det opp.
Men ikke like kult den dagen vi blir pensjonister og bingen er tom.

Du vet om mange kvinner som gjerne vil jobbe redusert, men som ikke kan de pga økonomi........
Men altså, kontantstøtta er IKKE fjernet, den er der enda den.
Så hvordan Kristin Halvorsens motstand av kontantstøtte kan fjerne deres valgfrihet skjønner ikke jeg.

Gammel 25-08-07, 14:54   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Macy, det høres ut som du trenger å sette deg nærmere inn i hva som er regjeringens skyld og ikke. Rentehopp, private barnehager og folk du kjenner som ikke har økonomi til å gå hjemme er ikke akkurat argumenter mot den sittende regjering. Hva konkret mener du de har hatt innflytelse på i så måte, og hva konkret mener du en annen regjering ville gjort som endrer på det du sier. F.eks renteoppgang og fare for inflasjon ved for stor bruk av oljepenger. Er det aspekter som forsvinner ved borgelig regjering? Apropo, det er ikke stortingsvalg nå, men kommunevalg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 15:24   #50
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Macy, det høres ut som du trenger å sette deg nærmere inn i hva som er regjeringens skyld og ikke. Rentehopp, private barnehager og folk du kjenner som ikke har økonomi til å gå hjemme er ikke akkurat argumenter mot den sittende regjering. Hva konkret mener du de har hatt innflytelse på i så måte, og hva konkret mener du en annen regjering ville gjort som endrer på det du sier. F.eks renteoppgang og fare for inflasjon ved for stor bruk av oljepenger. Er det aspekter som forsvinner ved borgelig regjering? Apropo, det er ikke stortingsvalg nå, men kommunevalg.

Jada jeg vet det er kommunevalg og ikke stortingsvalg. Jeg har satt meg inn i hva de forskjellige partier står for ja, og jeg er mest enig med Høyre og KRF sine valgsaker. Skyt meg hardt for at jeg sier det.

Gammel 25-08-07, 15:30   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jada jeg vet det er kommunevalg og ikke stortingsvalg. Jeg har satt meg inn i hva de forskjellige partier står for ja, og jeg er mest enig med Høyre og KRF sine valgsaker. Skyt meg hardt for at jeg sier det.

For all del, man stemmer da på de partier man er mest enig i. Men utifra de forrige innleggene dine virker det som du skyter på regjeringen for saker de ikke har skyld i. Derfor lurte jeg på om du hadde oversikt over hva f.eks regjeringen bestemmer og har innflytelse over og hva kommunene bestemmer selv og hva som faktisk gjør at renta går opp. Som en nevnte her, det har ligget i kortene at den måtte gå opp en eller annen gang, uavhengig av regjering.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 25-08-07, 15:41   #52
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Joda jeg vet at renten skulle opp, men alle de pålagte avgiftene som kom etter regjeringsskifte er ikke bra. De fjernet til og med nesten 400 kr av kontantstøtten også, og det er bare helt bak mål å gjøre. Jeg snakker for de eldre og uføre. De har ikke fått det bedre med Jens og co. for å si det slik.

Gammel 25-08-07, 15:47   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Joda jeg vet at renten skulle opp, men alle de pålagte avgiftene som kom etter regjeringsskifte er ikke bra. De fjernet til og med nesten 400 kr av kontantstøtten også, og det er bare helt bak mål å gjøre. Jeg snakker for de eldre og uføre. De har ikke fått det bedre med Jens og co. for å si det slik.

Men da blir det litt dumt å nevne renta, ikke sant? Hvilke pålagte avgifter snakker du om, mulig jeg ikke har fulgt med så godt som jeg burde...
Ja, nå synes jeg faktisk ikke det er krise å fjerne 400 kr av kontantstøtten, det tviler jeg på er liv eller laga for de som går hjemme. Forøvrig, jeg kjenner svært få som kunne gått hjemme pga kontantstøtten og jeg synes ærlig talt ikke det er statens oppgave å betale folk for å gå hjemme heller. Det er opp til hver og en sin økonomiske situasjon. Eldre og uføre, det har vært snakk om eldreomsorgen i mange år, dette varierer svært fra kommune til kommune, akkurat som de politiske styrene varierer fra kommune til kommune. De er selvfølgelig avhengig av nok penger fra staten/regjeringen, men det er også kommunene som organiserer sykehjemsplasser/bygging og hjemmehjelptjenestene. Jeg ser ikke helt hva som har blitt værre under denne regjeringen? Jeg synes forøvrig det høres bra ut med 95% barnehagedekning i kommunen din, jeg skjønte ikke helt dette med de kommunale barnehagene som holdt på å legges ned i mangel på barn og de private som ble bygget. Hva hadde det med regjeringen å gjøre? Du vet at private barnehager drives med statlig støtte?

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 25-08-07, 16:15   #54
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

.... ta din åre fatt ...

Jeg stemmer heller ikke SV.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:19   #55
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Lykkeliten: OK.

Gammel 25-08-07, 17:29   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

De berømte pengebingen du snakker om oljefondet til Norge, og ja vi kan sikkert bruke det opp.

Spesielt ikke siden den berømmelige pengebingen har byttet navn og nå heter Pensjonsfondet. PENSJONsfondet.
Ikke Penger-til-overs-fondet-som-man-bare-kan-ta-fra.

For øvrig har jeg bare en liten ting jeg gjerne vil si til alle dere som jobber i kommunal sektor: Velg din arbeidsgiver med omhu. Prøv å tenk litt vekk fra innbyggerrollen, og prøv å se hvordan du vil få det som ansatt.

:har innsett at jobben ryker om det blir mørkeblått:

Gammel 25-08-07, 19:00   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har sansen for Kristin

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 19:05   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:50   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg ser ikke ned på de som stemmer Frp, derimot ser jeg lett ned på de som stemmer Frp uten å vite hva de faktisk driver med, og som velger det partiet bare fordi de vil ha sprit på Rema1000.
:fordomsfull: Og jah: Det er ganske mange velgere som stemmer ut fra enkeltstandpunkt, i stedet for å se på partiet som helhet.

Er det noen grunn til å tro at den store andelen av befolkningen som stemmer Frp vet mindre om hva Frp driver med, enn de som stemmer noe annet?Vet man mer og Ap eller SV fordi man stemmer det? Høres ut som en enkel konklusjon og ikke så rent lite arrogant, synes jeg.

Jeg tror faktisk ikke at det er så mange som stemmer Frp ene og alene for at de vil ha sprit på Rema1000. Frp scorer høyt over hele landet, selv i strøk hvor svenskehandel ikke er noe alternativ, der det ikke er høy kriminalitet og der det ikke er spesielt mange innvandrere. DER ligger nemlig fordommene hos folk. Alle synes å tro at Frp-velgere (som antakeligvis vil være svært mange ved valget i september) er egoister, rasister, ufaglærte alkiser og skattesnytere. Så enkelt er det nok ikke. Det er vanskelig kost å svelge for spesielt Ap, som har mistet mange velgere til Frp.
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Les "Frp-koden". Den gir svar.

Gammel 25-08-07, 23:58   #60
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Når skal Norge våkne og innse at vi kanskje trenger en pengebinge som består av annet enn oljepenger? Dersom vi ikke tenker nyskapning/etablering av virksomhet annet enn oljen, så vil vi stå der med skjegget i postkassen den dagen oljen evt er borte ja. Skal vi sitte på gjerdet og vente på det? Og er det grunn nok til at vi ikke kan bruke oljepenger?

Norge er ufattelig rikt på penger, og det bor faktisk ikke mer enn drøye 4,5 millioner mennesker her.Tenk på det. Vi trenger faktisk ikke å spare oss til fant i dette landet innen områder som skole, helse, forskning, eldreomsorg m.m. og i hvert fall ikke med begrunnelse at vi er redd for at oljefondet skal krympe....

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.