|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin HalvorsenHer jeg bor er det 95% barnehagedekning. De aller fleste får plass. Det er ikke takket være kommunene, men de private barnehagene. Barnebygg og trygge barnehager bygger nye barnehager både her og der. 3 av de kommunale barnehagene stod i fare for nedleggelse pga mangel på barn. 2 ble reddet, mens den 3. vet jeg ikke helt hva som skjedde med. Med den rødgrønne regjeringen har alt blitt dyrere for de svakeste i samfunnet. Renta har steget mye, avgiftene og egenandelene økte. Er veldig skuffet av Jens, Kristin og Åslaug. Sist redigert av Kråka : 25-08-07 kl 13:57. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Kristin Halvorsen
En renteoppgang som var spådd lenge før regjeringsskiftet.
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kristin HalvorsenNei, jeg synes ikke hun skal gå av på grunn av problemer som i stor grad er skap av de blå, i hvert fall her hvor jeg bor.
|
|
|
#45 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin HalvorsenJeg er ingen SVer, men jeg synes Kristin Halvorsen er en dyktig politiker og selv om den uttalelsen var dum så er jeg tilbøylig til å tilskrive den tabbekvoten og mister ikke respekt for henne av den grunn.
|
|
|
#46 |
|
Protonterapeut
|
At renta har steget mye, er faktisk IKKE regjeringens skyld.
|
|
|
#47 |
|
Glamorøs
|
For en utrolig dustete ting å si! Og jeg tolket deg akkurat som SKilpadda:
Jeg har sansen for Kristin Halvorsen, men jeg syns det var en dum ting å si, fordi det er noe som er utenfor hennes kontroll. Om jeg har tillit til henne syns jeg egentlig handler om noe helt annet.
|
|
|
#48 |
|
er grønn og fin.
|
Hun er da formelig ikke alene om å ville fjerne kontantstøtta.
|
|
|
#49 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Kristin HalvorsenMacy, det høres ut som du trenger å sette deg nærmere inn i hva som er regjeringens skyld og ikke. Rentehopp, private barnehager og folk du kjenner som ikke har økonomi til å gå hjemme er ikke akkurat argumenter mot den sittende regjering. Hva konkret mener du de har hatt innflytelse på i så måte, og hva konkret mener du en annen regjering ville gjort som endrer på det du sier. F.eks renteoppgang og fare for inflasjon ved for stor bruk av oljepenger. Er det aspekter som forsvinner ved borgelig regjering? Apropo, det er ikke stortingsvalg nå, men kommunevalg.
|
|
|
#50 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Jada jeg vet det er kommunevalg og ikke stortingsvalg. Jeg har satt meg inn i hva de forskjellige partier står for ja, og jeg er mest enig med Høyre og KRF sine valgsaker. Skyt meg hardt for at jeg sier det. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nek er allrighte dyr
For all del, man stemmer da på de partier man er mest enig i. Men utifra de forrige innleggene dine virker det som du skyter på regjeringen for saker de ikke har skyld i. Derfor lurte jeg på om du hadde oversikt over hva f.eks regjeringen bestemmer og har innflytelse over og hva kommunene bestemmer selv og hva som faktisk gjør at renta går opp. Som en nevnte her, det har ligget i kortene at den måtte gå opp en eller annen gang, uavhengig av regjering.
|
|
|
#52 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin HalvorsenJoda jeg vet at renten skulle opp, men alle de pålagte avgiftene som kom etter regjeringsskifte er ikke bra. De fjernet til og med nesten 400 kr av kontantstøtten også, og det er bare helt bak mål å gjøre. Jeg snakker for de eldre og uføre. De har ikke fått det bedre med Jens og co. for å si det slik. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nek er allrighte dyr
Men da blir det litt dumt å nevne renta, ikke sant? Hvilke pålagte avgifter snakker du om, mulig jeg ikke har fulgt med så godt som jeg burde...
|
|
|
#55 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin HalvorsenLykkeliten: OK. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Er det noen grunn til å tro at den store andelen av befolkningen som stemmer Frp vet mindre om hva Frp driver med, enn de som stemmer noe annet?Vet man mer og Ap eller SV fordi man stemmer det? Høres ut som en enkel konklusjon og ikke så rent lite arrogant, synes jeg.
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Når skal Norge våkne og innse at vi kanskje trenger en pengebinge som består av annet enn oljepenger? Dersom vi ikke tenker nyskapning/etablering av virksomhet annet enn oljen, så vil vi stå der med skjegget i postkassen den dagen oljen evt er borte ja. Skal vi sitte på gjerdet og vente på det? Og er det grunn nok til at vi ikke kan bruke oljepenger?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|