|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Kristin HalvorsenI fare for å bli |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin Halvorsen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kristin HalvorsenJeg stemmer ikke SV og jeg syns det var usedvanlig tåpelig å gi et slikt konkret løfte som Kristin gjorde i denne saken når hun ikke tenker å etterleve det. Det er sikkert mange grunner til at det ikke blir full barnehagedekning, noen faktorer har SV påvirkningsmuligheter overfor, andre er utenfor deres kontroll. Det spiller egentlig ingen rolle, Kristins løfte var ble nemlig fremsagt uten noen som helst forbehold. Hvis det ikke var full barnehagedekningn innen 2007 ville hun gå av. Så målbart, så enkelt, så egnet et utsagn i en valgkamp. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Inntrykk kan være feil (heldigvis) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tankefull
|
Sv: Kristin HalvorsenJeg signerer daffy her jeg!
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Hva i alle dager er det for slags holdning?
|
|
|
#10 |
|
Audacious
|
Sv: Kristin HalvorsenJeg synes det var dumt av henne å gi et sånt løfte - rett og slett fordi for å få til full barnehagedekning kreves det et samarbeid mellom stat og kommune. Når Høyre-byråder i Oslo sitter og knegger og gjør narr av til pressen at Kristin Halvorsen har lovet noe de kan trenere sånn at det skaper problemer for henne (og i farten også for svært mange foreldre og barna deres, men det er mindre viktig...) , så blir jeg ganske forbanna. Det er overført midler for å få til full barnehagedekning, men å bruke midlene, å kjøre plansaker, bygge, ansette, finne tomter osv. - ja, da må kommunene gjøre sin del av jobben. Jeg vet at Kristin Halvorsen og Øystein Djupedal og alle de andre i regjeringsapparat og departement har brukt mye tid og krefter på å få til full barnehagedekning, så på det området har de min fulle tillitt. Men å love noe man faktisk ikke har mulighet til å kontrollere blir oppfylt, det var altså skikkelig dumt.
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Kristin HalvorsenEnig med Acsa. Jeg er dog glad for at KH har vett til å ikke gå av.
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kristin HalvorsenNår det gjelder løfter og valgflesk er politikere like teite, det gjelder alle partier, så Kristin og SV er ikke i noen særstilling. Men det som skiller enkelte er hvor hardt de faktisk jobber for å få gjennomført de de har lovet før valget, og der synes jeg både Ap og SV har gjort en god jobb.
|
|
|
#14 |
|
|
Det virket nå som en tåpelig holdning overfor medlemmer av forumet her. Er det slik du ser på dine medforumister?
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Kristin HalvorsenSignerer Acsa.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå får du søren meg gi deg! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Det du sa, var at siden det er SV som "gjelds" her inne, så er det sikkert derfor så mange FP-ere sier hva de stemmer SV. Det synes jeg er ganske respektløst både overfor SV-erne og oss andre. Mulig det var en slags klønete spøk, men det du sa, var faktisk at de som sier de stemmer SV bare sier det for å oppnå en slags status her inne, og ikke fordi de mener det.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Greit at mange synes hun har gjort en god jobb, men hun visste jo når hun gikk ut med dette løftet at det var mange som hun måtte samarbeide med for å få det til. Er hun så naiv at hun tror at alle vil danse etter hennes pipe når hun lover noe slikt? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Kristin HalvorsenNå er det akkurat like lite aktuelt for meg å stemme SV som FrP |
|
|
|
![]() |
|
|