Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kristin Halvorsen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 11:41   #1
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kristin Halvorsen

I fare for å bli i hodet av de fleste her inne på forumet så velger jeg altså å legge ut denne. Siden forumet preges av SV velgere har jeg derfor et spørsmål.
Kristin stod å lovet på tro og ære og stillte til og med sin stilling til disposisjon for at hun skulle få til full barnehagedekning her i landet innen i år.
Jeg vet godt at politikkere lover og lyver, men det som setter meg ut er jo at hun lovet faktisk å gå av. Dette hadde ikke vært nødvendig å love. Hun kunne også angret seg dagen etter og sagt i media at hun ville gjøre alt som stod i hennes makt for å få det til, men at hun kanskje var litt over ivrig da hun sa at hun ville gå av om hun ikke klarte dette.
Det eneste rette her synes jeg er : At hun går av, slik som hun lovet.
Jeg mister all tillit til slikt.Så til mitt spørsmål:
Har dere tillit til Kristin?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 11:42   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kristin Halvorsen

Nei, det har jeg ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 11:44   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig med deg! Jeg har ingen tillit til henne, men jeg har heller aldri stemt på henne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 11:51   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Preges forumet av SV velgere? Det tillater jeg meg å tvile på. Tror bare de få som har fortalt hva de stemmer, påstår at de stemmer SV fordi de har fått inntrykk av at det er de partiet som gjelder her.

SV har, i likhet med KRF karret til seg en plass i regjeringen, til tross for at de har et minimum av velgerenes stemmer. Jeg er helt enig i at Kristin Halvorsen bør gå av. Ingenting galt med henne som person, men som politiker har hun ikke utrettet noe.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 11:58   #5
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemmer ikke SV og jeg syns det var usedvanlig tåpelig å gi et slikt konkret løfte som Kristin gjorde i denne saken når hun ikke tenker å etterleve det. Det er sikkert mange grunner til at det ikke blir full barnehagedekning, noen faktorer har SV påvirkningsmuligheter overfor, andre er utenfor deres kontroll. Det spiller egentlig ingen rolle, Kristins løfte var ble nemlig fremsagt uten noen som helst forbehold. Hvis det ikke var full barnehagedekningn innen 2007 ville hun gå av. Så målbart, så enkelt, så egnet et utsagn i en valgkamp.

Når det er sagt har jeg generelt tillit til Kristin Halvorsen, jeg syns hun er en utrolig dyktig politiker og hun har gjort en glimrende jobb som finansminister. Hvem hadde trodd det, liksom?!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:01   #6
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Preges forumet av SV velgere? Det tillater jeg meg å tvile på. Tror bare de få som har fortalt hva de stemmer, påstår at de stemmer SV fordi de har fått inntrykk av at det er de partiet som gjelder her.

Inntrykk kan være feil (heldigvis)

Gammel 25-08-07, 12:01   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg signerer daffy her jeg!
Hun har gjort det bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.
Men fullstendig tåpelig å stille segselv på huggestabben slik hun har gjort i denne saken.

Gammel 25-08-07, 12:02   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen tillit til hverken Kristin eller partiet SV for øvrig. (Stemte SV ved sist valg.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:04   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror bare de få som har fortalt hva de stemmer, påstår at de stemmer SV fordi de har fått inntrykk av at det er de partiet som gjelder her.

Hva i alle dager er det for slags holdning?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:06   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var dumt av henne å gi et sånt løfte - rett og slett fordi for å få til full barnehagedekning kreves det et samarbeid mellom stat og kommune. Når Høyre-byråder i Oslo sitter og knegger og gjør narr av til pressen at Kristin Halvorsen har lovet noe de kan trenere sånn at det skaper problemer for henne (og i farten også for svært mange foreldre og barna deres, men det er mindre viktig...) , så blir jeg ganske forbanna. Det er overført midler for å få til full barnehagedekning, men å bruke midlene, å kjøre plansaker, bygge, ansette, finne tomter osv. - ja, da må kommunene gjøre sin del av jobben. Jeg vet at Kristin Halvorsen og Øystein Djupedal og alle de andre i regjeringsapparat og departement har brukt mye tid og krefter på å få til full barnehagedekning, så på det området har de min fulle tillitt. Men å love noe man faktisk ikke har mulighet til å kontrollere blir oppfylt, det var altså skikkelig dumt.

Gammel 25-08-07, 12:08   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Acsa. Jeg er dog glad for at KH har vett til å ikke gå av.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:09   #12
pippimamma

pippimamma sin avatar

pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hva i alle dager er det for slags holdning?

Det har ingenting med holdning å gjøre. Dårlig formulert, muligens, men ikke holdning.

Gammel 25-08-07, 12:10   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder løfter og valgflesk er politikere like teite, det gjelder alle partier, så Kristin og SV er ikke i noen særstilling. Men det som skiller enkelte er hvor hardt de faktisk jobber for å få gjennomført de de har lovet før valget, og der synes jeg både Ap og SV har gjort en god jobb.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:10   #14
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ingenting med holdning å gjøre. Dårlig formulert, muligens, men ikke holdning.

Det virket nå som en tåpelig holdning overfor medlemmer av forumet her. Er det slik du ser på dine medforumister?

Gammel 25-08-07, 12:13   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Signerer Acsa.
Dette er en sak som regjeringen alene ikke kan gjennomføre, kommunene må være med.
Hun har faktisk gjort e bra job som finansminister, og har vel sjokkert de fleste der.

Det som er så "teit" for min del er at mange folk virker som har tungt for å forstå at f.eks finansministeren IKKE er alene om å komme med budsjettene.
De går på personer når budsjettene kommer, og det er faktisk noe som irriterer meg når jeg tenker meg om.

Gammel 25-08-07, 12:16   #16
pippimamma

pippimamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Det virket nå som en tåpelig holdning overfor medlemmer av forumet her. Er det slik du ser på dine medforumister?

Nå får du søren meg gi deg!

Såvidt jeg har fått med meg, er det snakk om noen få medlemmer som har gått ut med hvem de vil stemme på. Det er hemmelig valg og folk må få stemme hva de vil. Men at et parti som har så få velgere som SV skulle ha alle sine medlemmer her inne? Tror ikke det.

Gammel 25-08-07, 12:34   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå får du søren meg gi deg!

Såvidt jeg har fått med meg, er det snakk om noen få medlemmer som har gått ut med hvem de vil stemme på. Det er hemmelig valg og folk må få stemme hva de vil. Men at et parti som har så få velgere som SV skulle ha alle sine medlemmer her inne? Tror ikke det.

Det du sa, var at siden det er SV som "gjelds" her inne, så er det sikkert derfor så mange FP-ere sier hva de stemmer SV. Det synes jeg er ganske respektløst både overfor SV-erne og oss andre. Mulig det var en slags klønete spøk, men det du sa, var faktisk at de som sier de stemmer SV bare sier det for å oppnå en slags status her inne, og ikke fordi de mener det.

Det er ganske riktig et par aktive og ganske høyrøstede medlemmer som flagger SV-tilhørigheten sin veldig tydelig, men vi er temmelig mange (også aktive og relativt frittalende) som har gjort det ganske klart at vi ikke stemmer SV, og det har aldri falt meg inn at vi mister posisjon eller popularitet av den grunn.

Gammel 25-08-07, 12:37   #18
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Signerer Acsa.
Dette er en sak som regjeringen alene ikke kan gjennomføre, kommunene må være med.
Hun har faktisk gjort e bra job som finansminister, og har vel sjokkert de fleste der.

Greit at mange synes hun har gjort en god jobb, men hun visste jo når hun gikk ut med dette løftet at det var mange som hun måtte samarbeide med for å få det til. Er hun så naiv at hun tror at alle vil danse etter hennes pipe når hun lover noe slikt?
Hun var alene om å love og det bør hun holde. Er det ikke det vi lærer barna våre også, om du ikke kan holde en avtale så ikke lov noe!

Gammel 25-08-07, 12:49   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke så naiv at jeg tar alt valgflesk for sannheter jeg da.

Gammel 25-08-07, 12:59   #20
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det akkurat like lite aktuelt for meg å stemme SV som FrP ) Jeg synes det var ufattelig dumt av Kristin Halvorsen og gi det løftet. Jeg synes det er ikke mindre enn tragisk at SV med så lite oppslutning får lov til å styre og stelle som de gjør i rikspolitikken. Jeg synes forøvrig at Kristin Halvorsen og ett par andre SV-politikere er dyktige som politikere, og jeg vil gjerne ha de på stortinget i opposisjon som vaktbikkjer i bla. miljøspørsmål.

Når det gjelder spørsmålet om Kristin burde gå av, så mener jeg prinsipielt at hun burde ta konsekvensen og gå. Men som sagt, SV har større tullebukker i ermet, og om de fortsatt hadde fått beholde finansministerposten så er jeg ikke sikker på om jeg ville foretrukket alternativet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.