Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...
Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.
Om du må gjøre hennes oppgaver så får hun betale lommepenger til deg for det du rydder etter henne.
Om hun ikke bidrar får hun betale for å ha ryddehjelp, det er ikke greit å ta av andres tid på den måten.
He he......
Det var en artig vinkling 
Akkurat det med å stjele av andres tid har jeg brukt i min argumentasjon. Jeg sier at hver gang hun legger fra seg og roter hjemme så stjeler hun av min tid til ting jeg kunne gjort på annet. Konsekvent har jeg alltid ropt på henne og bedt henne komme å ta rotet sitt. Jeg har sagt at det må da være lettere å ta det med en gang så slipper hun stadig å bli mast på.....
Min søster har hatt tenåringer og har det. Hun mener at når de passerer 16 år så blir det bedre...... jeg venter........ får holde ut litt til he he......
Jeg vil bare også si at hun er ei kjempeflott jente på alle måter, men her hjemme er det litt turbulent nå om dagen. Hun må vel finne sin plass igjen på et vis. Hun er ikke barn lenger. På den ene siden vil hun behandles som en voksen, men på den andre siden vil hun være barn. Ikke lett og det har jeg sagt til henne at jeg forstår. Men jeg mener samtidig at vi må kunne forvente at hun bidrar til fellesskapet. Jeg har sett ungdommer som har blitt sydd "puter under armene" på og det har ikke vært helt bra. De lar andre gå foran for å slippe unna selv. De ser ikke at de har et ansvar. Sånn skal det ikke være.
|