Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tenåring som ikke vil hjelpe til ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 16:31   #1
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tenåring som ikke vil hjelpe til ...

Om du må gjøre hennes oppgaver så får hun betale lommepenger til deg for det du rydder etter henne.

Om hun ikke bidrar får hun betale for å ha ryddehjelp, det er ikke greit å ta av andres tid på den måten.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:37   #2
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Om du må gjøre hennes oppgaver så får hun betale lommepenger til deg for det du rydder etter henne.

Om hun ikke bidrar får hun betale for å ha ryddehjelp, det er ikke greit å ta av andres tid på den måten.

He he......

Det var en artig vinkling

Akkurat det med å stjele av andres tid har jeg brukt i min argumentasjon. Jeg sier at hver gang hun legger fra seg og roter hjemme så stjeler hun av min tid til ting jeg kunne gjort på annet. Konsekvent har jeg alltid ropt på henne og bedt henne komme å ta rotet sitt. Jeg har sagt at det må da være lettere å ta det med en gang så slipper hun stadig å bli mast på.....

Min søster har hatt tenåringer og har det. Hun mener at når de passerer 16 år så blir det bedre...... jeg venter........ får holde ut litt til he he......

Jeg vil bare også si at hun er ei kjempeflott jente på alle måter, men her hjemme er det litt turbulent nå om dagen. Hun må vel finne sin plass igjen på et vis. Hun er ikke barn lenger. På den ene siden vil hun behandles som en voksen, men på den andre siden vil hun være barn. Ikke lett og det har jeg sagt til henne at jeg forstår. Men jeg mener samtidig at vi må kunne forvente at hun bidrar til fellesskapet. Jeg har sett ungdommer som har blitt sydd "puter under armene" på og det har ikke vært helt bra. De lar andre gå foran for å slippe unna selv. De ser ikke at de har et ansvar. Sånn skal det ikke være.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:51   #3
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hun høres ut som mange andre tenåringsjenter til venner av meg. De sier at jentene deres er mye verre enn guttene. Skjønner godt du er frustrert. Men hun blir nok bedre. Jeg kjenner meg igjen fra da jeg selv var ung. Og jeg har det ikke slik i hjemmet mitt nå Du får bare lære deg å lukke rommet hennes, og heller sette pris på hennes gode sider. Hun virker jo som en flott jente!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.