|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråden #14
Ja, der så vi jo tekstmelding der han tok det opp. Som Brenna bare valgte å overse? Er ikke det like stor feil som Trettebergstuen egentlig?
#842 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Det virker jo ikke som konseptet habilitet har vært veldig høyt oppe på agendaen i den Støreske regjering, og disse sakene gir meg dessverre mindre tillit til politikere.
#843 |
Introvert optimist
|
Men nå har vi vel strengt tatt bikket over fra å si at noen hevder dette her til å faktisk å måtte innse at dette er kulturen i partiet? En skikkelig ukultur som Støre med flere rett og slett er nødt til å ta tak i.
#844 |
Shake it out!
|
Jepp. Og nå så jeg ar de måtte endre programleder i NRK Dagsnytt 18 i kveld pga inhabilitet. Hadde jo vært pinlig om bestevenninnen skulle fått lede debatten om dette da.
#845 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Tidvis føler jeg at AP er en maskin som var bygget for en annen tid, og at det som tidligere var effektivt og ga dem en enorm gjennomføringsevne og "trøkk", nå har blitt deres akilleshæl. Egentlig bra og flinke folk, blir knust av maskinen. Jeg syns Støre er en praktkar, smart og reflektert og med fine verdier i bunn. Trettebernstuen og Brenna likeså. Og flere andre. Men det er akkurat som om systemet rundt dem motarbeider dem, i stedet for å bygge dem opp.
#846 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Nå forstår jeg ikke hva du mener Polyanna. Hvordan har systemet motarbeidet Trettebergstuen i denne saken? Og Brenna? Systemet rundt dem har jo gitt beskjed om dette med inhabilitet. De har bare valgt å ignorere det. Det går virkelig ikke an å skylde på systemet i denne saken.
#847 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Det var mer en generell fundering, egentlig. System, kultur, NOE må det være som gjør at bra folk få feile så skrekkelig.
#848 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden #14At det er en ukultur kan jeg være enig i. Og det er jo noe AP har blitt anklager for å praktisere i årevis mht å plassere sine egne i absolutt alle mulige posisjoner. Så er man flaska opp på det så er det kanskje ikke rart at man fortsetter på samme sporet.
#849 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #14Det er vel bare AP som holder på sånn. Min politikerforakt mot AP bare øker. De kommer nok ikke til å vinne neste stortingsvalg.
#850 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Nei, det er ikke bare Ap. Politikere er også mennesker og gjør feil. Får du forakt for andre hele grupper når enkeltindivider gjør feil også?
#851 |
Shake it out!
|
Som FrP?
#852 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Greit at politkerne har ansvar og alt det der, men de er tross alt en av folket. Det jeg savner er et embedsverk som greier å rådgive og å fange opp alle disse dumme feilene politikerne begår i sin utøvelse av det folkevalgte vervet sitt.
#853 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråden #14Men noen ganger har noen sagt fra og blitt overhørt, altså. Eller ikke blitt spurt.
#854 |
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Jeg tror ingenting på at Trettebergstuen ikke skjønte at hun var på feil side av habilitetsstreken. Sist redigert av Maverick : 23-06-23 kl 20:32. |
![]() |
![]() |
#856 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråden #14Jeg er i grunn glad for hver eneste politiker som blir avslørt i å utnytte makt og posisjon til egen, venners og families fordel. Det virker som SÅ mange av dem tror at de er hevet over lover og regler, rett og galt og sunn fornuft. Om mennesker med makt, som er valgt i tillit fra folk og parti holder på slik, er det bra om de skippes ut av politikken, og gjerne blir borte derfra også. -Helt uavhengig av partitilhørighet. Sist redigert av Kaija : 23-06-23 kl 22:50. |
![]() |
![]() |
#858 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden #14Det var ordentlig uprofesjonelt, Kaija! Så ille!
![]() |
#860 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Gruffetråden #14Oi, Kaija! Virkelig ikke greit.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|