Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #14

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-23, 12:29   #841
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #14

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ikke sant? I Brenna-saken hadde i alle fall han som ble utnevnt vett til å spørre om habilitet etter det jeg forstår.

Ja, der så vi jo tekstmelding der han tok det opp. Som Brenna bare valgte å overse? Er ikke det like stor feil som Trettebergstuen egentlig?

Gammel 23-06-23, 12:36   #842
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Det virker jo ikke som konseptet habilitet har vært veldig høyt oppe på agendaen i den Støreske regjering, og disse sakene gir meg dessverre mindre tillit til politikere.

Gammel 23-06-23, 13:34   #843
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dette blir bensin på bålet for dem som hevder at AP bedriver innavl og plasserer sine egne i alle mulige posisjoner.

Men nå har vi vel strengt tatt bikket over fra å si at noen hevder dette her til å faktisk å måtte innse at dette er kulturen i partiet? En skikkelig ukultur som Støre med flere rett og slett er nødt til å ta tak i.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-06-23, 13:58   #844
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men nå har vi vel strengt tatt bikket over fra å si at noen hevder dette her til å faktisk å måtte innse at dette er kulturen i partiet? En skikkelig ukultur som Støre med flere rett og slett er nødt til å ta tak i.

Jepp. Og nå så jeg ar de måtte endre programleder i NRK Dagsnytt 18 i kveld pga inhabilitet. Hadde jo vært pinlig om bestevenninnen skulle fått lede debatten om dette da.

Men ja. Det er virkelig ille på veldig mange vis dette her. For det er så åpenbart at det er feil at det er vanskelig å kunne tro på at det er ubevisst.

Gammel 23-06-23, 14:05   #845
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidvis føler jeg at AP er en maskin som var bygget for en annen tid, og at det som tidligere var effektivt og ga dem en enorm gjennomføringsevne og "trøkk", nå har blitt deres akilleshæl. Egentlig bra og flinke folk, blir knust av maskinen. Jeg syns Støre er en praktkar, smart og reflektert og med fine verdier i bunn. Trettebernstuen og Brenna likeså. Og flere andre. Men det er akkurat som om systemet rundt dem motarbeider dem, i stedet for å bygge dem opp.

Gammel 23-06-23, 14:44   #846
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå forstår jeg ikke hva du mener Polyanna. Hvordan har systemet motarbeidet Trettebergstuen i denne saken? Og Brenna? Systemet rundt dem har jo gitt beskjed om dette med inhabilitet. De har bare valgt å ignorere det. Det går virkelig ikke an å skylde på systemet i denne saken.

Gammel 23-06-23, 15:22   #847
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var mer en generell fundering, egentlig. System, kultur, NOE må det være som gjør at bra folk få feile så skrekkelig.

Gammel 23-06-23, 15:33   #848
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

At det er en ukultur kan jeg være enig i. Og det er jo noe AP har blitt anklager for å praktisere i årevis mht å plassere sine egne i absolutt alle mulige posisjoner. Så er man flaska opp på det så er det kanskje ikke rart at man fortsetter på samme sporet.

Gammel 23-06-23, 18:20   #849
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det er vel bare AP som holder på sånn. Min politikerforakt mot AP bare øker. De kommer nok ikke til å vinne neste stortingsvalg.

Gammel 23-06-23, 18:43   #850
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke bare Ap. Politikere er også mennesker og gjør feil. Får du forakt for andre hele grupper når enkeltindivider gjør feil også?

Gammel 23-06-23, 18:59   #851
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, det er ikke bare Ap. Politikere er også mennesker og gjør feil. Får du forakt for andre hele grupper når enkeltindivider gjør feil også?

Som FrP? Uten sammenlikning forøvrig, men ja. Man kan lett få fortalt for en gruppe mennesker med enkeltindivider basert på handlinger/holdninger til mange i gruppa. Jeg har sånn generert sett veldig lite til overs for FrP, selv om jeg har møtt på noen hyggelige enkeltindivider som hører til partiet. Men ja. Jeg dømmer helt klart grupper på bakgrunn av enkeltindivider.

Og Ap har hakket større trackrecord mht å plassere «sine folk» i posisjoner. Sannsynligvis sammenheng med at de historisk sett har hatt makt til å gjøre det. Så jeg har inntrykk av at akkurat det er mer utbredt i Ap enn i andre partier. Men skattesakene og juks med reiseregninger og sånn har vel vist at de fleste partiene har skjelett i skapet der. Ukultur over hele fjøla.

Gammel 23-06-23, 19:29   #852
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit at politkerne har ansvar og alt det der, men de er tross alt en av folket. Det jeg savner er et embedsverk som greier å rådgive og å fange opp alle disse dumme feilene politikerne begår i sin utøvelse av det folkevalgte vervet sitt.
Så mange bra folk som har måttet gå på grunn av dette.

Gammel 23-06-23, 20:08   #853
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Men noen ganger har noen sagt fra og blitt overhørt, altså. Eller ikke blitt spurt.

Gammel 23-06-23, 20:22   #854
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ingenting på at Trettebergstuen ikke skjønte at hun var på feil side av habilitetsstreken. Dette er virkelig ikke overraskende nyheter i det hele tatt, og jeg er glad det blir belyst.

Sist redigert av Maverick : 23-06-23 kl 20:32.
Maverick er ikke aktiv  
Gammel 23-06-23, 22:34   #855
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke Ap, jeg er medlem i SV. Jeg synes bare voksne mennesker bør ha bedre begrunnelser enn at de ikke liker noe.

Gammel 23-06-23, 22:43   #856
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i grunn glad for hver eneste politiker som blir avslørt i å utnytte makt og posisjon til egen, venners og families fordel. Det virker som SÅ mange av dem tror at de er hevet over lover og regler, rett og galt og sunn fornuft. Om mennesker med makt, som er valgt i tillit fra folk og parti holder på slik, er det bra om de skippes ut av politikken, og gjerne blir borte derfra også. -Helt uavhengig av partitilhørighet.

Jeg er pissed over hvordan jeg ble møtt på intervju i dag. HR skal liksom prøve å omplassere meg, uten at de har løftet en finger på 8 mnd. Jeg fant en stilling som jeg søkte på, samtidig som jeg (og nav m fl) stilte spørsmål om hvorfor jeg ikke var vurdert til stillingen. Så da måtte de liksom gjøre noe. Og jeg ble kalt inn til potensiell arrbeidsgiver for en jobbsamtale, som de kalte det.

Der var agendaen den at jeg skulle skremmes fra å ville ha jobben, ved at jobben ble svartmalt og mine kapasiteter ble stilt sterkt i tvil, mens mine feil og mangler ble blåst stort opp. Jobben ble fremstilt som svært krevende, nesten umulig å få til, det var fullt av alvorlige konsekvener om man gjorde en liten feil, det var jobbing hele tiden, selv om stillingen var på 50-80%, de trengte noen som var drevne på alt jeg ikke var så dreven på. Og de stilte spørsmål ved, og trodde meg ikke når jeg fortalte om mine styrker og kvaliteter. (Uoppfordret, for de spurte aldri om jeg var god på noe.) Selv det at jeg er lærer i bunn, mente de ville være et problem,for da ville jeg sikkert bli så lei meg og misunnelig når lærerne på arbeidsstedet gikk til sommerferie mens jeg selv ville måtte jobbe videre og nøye meg med vanlige folks feriesystem... HR var med på å svartmale, og hun la STOR vekt på at jeg har hatt helseproblemer og fravær lenge. For her trengte man stabile folk. Osv. Hun sa jo dette for at jeg ikke skulle bli skuffet. Og potensiell arbeidsgiver hadde bestemt seg for å "være ærlig om utfordringene i jobben". Osv. Til slutt hadde de meg der de ville, og jeg sa at jeg skjønte jo at denne jobben ikke var for meg. De var SÅ forståelsesfulle. Og det tok en god stund etterpå før ubehaget i magen fikk navn. Godt hjulpet av min temnelig forbanna jobbveileder, som sa at det stemte jo ikke at jeg ikke ville få til en slik jobb. Jeg var godt kvalifisert. Og dette hørtes ut som de ville skremme meg fra å ønske meg jobben. Siden jeg ville ha forrang til den dersom jeg var kvalifisert og jeg ønsket den. Klart de heller ville vurdere 40 andre søkere enn å bli påtvunget en person med helse som tilsa at å jobbe kan være vanskelig. Kjenner meg manipulert og gaslightet til å tro at jeg ikke er god nok, og si fra meg muligheten til jobb. Og jeg er sint og lei meg over å være så lite verdt og så lite ønsket av kommunen jeg har jobbet i i 20 år.

Sist redigert av Kaija : 23-06-23 kl 22:50.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 23-06-23, 22:44   #857
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kaija:
Så ufattelig uprofesjonelt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 23-06-23, 22:59   #858
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det var ordentlig uprofesjonelt, Kaija! Så ille!

Gammel 23-06-23, 23:01   #859
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

At det går an, Kaija.

Gammel 24-06-23, 07:17   #860
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Oi, Kaija! Virkelig ikke greit.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.