Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-24, 14:40   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #17

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi må fordele gjeld mellom oss, det skjer ikke automatisk. Skattemeldingen er derfor avhengig av den andre selv om vi ikke er gift.

I år var dette gjort automatisk. Nytt av året.

Gammel 13-03-24, 14:54   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi må fordele gjeld mellom oss, det skjer ikke automatisk. Skattemeldingen er derfor avhengig av den andre selv om vi ikke er gift.

Nei, det stemmer. Gift eller ugift er ikke relevant, men om man deler lån med noen.

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

I år var dette gjort automatisk. Nytt av året.

Ikke for oss. Mannen min har fått 100% av lånet og rentene, og det forklarer jo min baksmell. Jeg hadde en del ekstra-inntekter i fjor, men endret ikke skattetrekket fordi renta økte så mye.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 14:56   #3
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det stemmer. Gift eller ugift er ikke relevant, men om man deler lån med noen.

Ikke for oss. Mannen min har fått 100% av lånet og rentene, og det forklarer jo min baksmell. Jeg hadde en del ekstra-inntekter i fjor, men endret ikke skattetrekket fordi renta økte så mye.

Det står jo uttrykkelig på skatteetaten at lånet og rentene fra i år deles mellom dem som har lån sammen. Så det var jo rart, det skal det gjøre, gitt at dere altså begge står ansvarlig for lånet, og det må dere jo for å kunne dele det manuelt også.

Gammel 13-03-24, 14:58   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det står jo uttrykkelig på skatteetaten at lånet og rentene fra i år deles mellom dem som har lån sammen. Så det var jo rart, det skal det gjøre, gitt at dere altså begge står ansvarlig for lånet, og det må dere jo for å kunne dele det manuelt også.

Ja, men det står også på skattemeldingen til mannen min at noen lån i Nordea ikke blir fordelt og at han derfor har fått 100%, og der har vi boliglånet vårt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-03-24, 15:06   #5
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, men det står også på skattemeldingen til mannen min at noen lån i Nordea ikke blir fordelt og at han derfor har fått 100%, og der har vi boliglånet vårt.

Vi har også lpåneti nordea og det ble delt i år. Det ble det ikek i fjor.

Jeg "smågruffet" på spøk til mannen om det.

De første ti-11 årene av lånets levetid sto det på ham, i dnb. Meg som medlåntaker, og kom konsekvent på hans selvangivelse. Jeg fikk deler av lånet så jeg ikke fikk formue (jeg eier jo også halve huset) , men aldri rentene.
Vi gadd somregel ikek flytte dem heller, så lenge jeg fikk igjen penger på skatten, vi har felles økonomi uansett så hvilken konti de kom inn p åvar ikke vesentlig.

Så med noe over 9 år igjen på lånet flyttet vi det til Nordea pga fagforeningsavtale, og det var meg som trykket på pc så derved ble jeg låntager og han medlåntager så i fjor kom det på meg.

ETT ÅR fikk jeg ha glede av det før staten fant ut at "han må jo få halvparten av det, må vite"

Og i fjor fikk han vel baksmell fordi skattekortet hans tok utgangspunkt i at han hadde det lånet og de rentene som vi altså flyttet etter sommerferien, s han fikk vel noe av rentene for å slippe å betale restskatt...

totalt sett er det helt greit, det blir det samme uansett inn i totalpotten, det var bare sånn "liksomgruff"

Men vårt er delt i år da, både lån og rener og ungens bankkoni og rentene på dem. Men ikke sparepengeen våre, for de står i mitt navn. Bilene i hans. Så noen ting har vi visst hver for oss i ekteskapet (på papiret) liekvel

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.