|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Gruffetråd #22
Nå er det ikke sånn at alle har store hus de kan flytte fra da. For min egen del så bor Divine-mannen og jeg allerede i en liten leilighet. Jeg kan ikke se for meg at det er vil bli mulig for oss å deskalere på noe vis.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Selvsagt bor vi forskjellig, men man kan jo ha gjort seg en tanke uansett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Vårt hus er tilrettelagt sånn at vi kan bo på ei flate, rullestoltilpasset og alt ting. Vi mangler bare rampe utendørs. Mannen min vil bo her til han bæres ut.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, min mor var også der, at det var viktig for henne å flytte mens hun enda greide å ordne alt selv, med hussalg, bank, megler og alt som må gjøres digitalt, rydding, bortkjøring og salg på Finn, i tillegg til pakking, flytting og nedvask. Men hun er også svært lite sentimental i forhold til hus og eiendeler, har flyttet flere ganger før, og hadde ikke bodd så veldig lenge (noen år var det jo) i huset hun flyttet fra. Det blir noe helt annet enn f.eks svigerforeldrene mine, som bor i huset de fikk bygget selv, på 70-tallet, på gården hvor de selv og foreldrene deres vokste opp (de kom fra nabogårder
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Syns «hvor vil du bo i neste fase?» fortjener en spin-off, hvis noen gidder.
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråd #22Glidelåsen på jobbsekken har gått heden. Selvsagt nå etter jul og bursdag. Jaja, får låne DB-en til yngste til jeg finner noe mer passende.
|
|
|
|
#9 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg vet ikke om dette er aktuelt for deg, men glidelåsen på min sekk gikk også heden. Det var en sekk jeg var veldig glad i, men den var også veldig slitt. Jeg så meg om etter ny sekk i årevis og endte faktisk opp med å først kjøpe meg én ny sekk, og deretter en til. Ingen av dem var i nærheten av så god som den gamle.
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Gruffetråd #22Min glidelås på min favoritt sekk gikk heden forrige uke, jeg skal levere den inn til nærmeste og beste skomaker/fikser. Han fikset nemlig favoritt vesken fra hanken røk på 5 minutter, og betalte nesten ingenting. Hadde fått han anbefalt av venninne.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg kjenner at det å tenke på hvilke behov de som skal ha huset vårt etter oss måtte ha, er langt forbi det samfunnsansvaret jeg syns jeg trenger å påta meg. Har jeg "ødelagt" huset for de neste som kommer, så får jeg antagelig svi for det i form av lavere verdi på boligen, tenker jeg. (Men dermed mindre formueskatt, så yey!)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|