Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-26, 21:03   #941
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg mener at vi lever i ett samfunn og heller kan la hus gå videre enn å ødelegge dem for kortsiktige behov

Siden jeg ikke vet hvor "ødeleggende" det var å asfaltere, så blir det litt vanskelig for meg å diskutere akkurat dette tilfelles.

Men jeg syns at man må få lov til å gjøre som man vil med egen bolig - selvsagt innenfor rammene av kommunereglement og lignende. Og huset er ikke "ødelagt" bare fordi man asfalterer deler av hagen. Det går an å fjerne asfalten og anlegge hage i ettertid. Det bare koster penger.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-26, 21:21   #942
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet ikke helt om jeg gruffer eller er glad, men etter å ha investert i en ny trusegarderobe i noe jeg trodde var riktig størrelse, lurer jeg på om ikke en størrelse mindre passer meg bedre..

Ja ja, bra de er på tilbud, da.

Gammel 27-01-26, 22:16   #943
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns «hvor vil du bo i neste fase?» fortjener en spin-off, hvis noen gidder.

Gammel 28-01-26, 08:39   #944
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns «hvor vil du bo i neste fase?» fortjener en spin-off, hvis noen gidder.

Den ble laget flere timer før dette innspillet.

Gammel 28-01-26, 13:13   #945
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det. (for sent, åpenbart)

Gammel 28-01-26, 16:05   #946
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Glidelåsen på jobbsekken har gått heden. Selvsagt nå etter jul og bursdag. Jaja, får låne DB-en til yngste til jeg finner noe mer passende.

Gammel 28-01-26, 16:34   #947
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Glidelåsen på jobbsekken har gått heden. Selvsagt nå etter jul og bursdag. Jaja, får låne DB-en til yngste til jeg finner noe mer passende.

Jeg vet ikke om dette er aktuelt for deg, men glidelåsen på min sekk gikk også heden. Det var en sekk jeg var veldig glad i, men den var også veldig slitt. Jeg så meg om etter ny sekk i årevis og endte faktisk opp med å først kjøpe meg én ny sekk, og deretter en til. Ingen av dem var i nærheten av så god som den gamle.

Så for to år siden brukte jeg mellom 500 og 700 kroner på å få byttet glidelåsen på den gamle sekken. Så nå er jeg glad igjen. Hvis du er veldig glad i den sekken du allerede har, så kan det være lurt å heller forsøke å få den reparert.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-26, 16:41   #948
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Min glidelås på min favoritt sekk gikk heden forrige uke, jeg skal levere den inn til nærmeste og beste skomaker/fikser. Han fikset nemlig favoritt vesken fra hanken røk på 5 minutter, og betalte nesten ingenting. Hadde fått han anbefalt av venninne.

Gammel 28-01-26, 19:12   #949
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Samtidig så er det jo ett problem at voksne ektepar blir sittende på boliger som er store nok for barnefamilier og bare bruker en liten del av plassen. I hvert fall i sentrale deler av de større byene (som der jeg bor). Vi har ett skrekkeksempel i vår gate, der de ikke bare har alt for god plass, men også har asfaltert en nydelig hage, fordi de må ha bedre tilkomst til huset. Jeg er sur hver gang jeg går forbi det huset, over at de ikke bare kunne flytte i leilighet i stedet for å ødelegge pent hus og hage slik de nå har gjort.

Du skal få mene ditt, men at det skal være et problem at vi bor i huset vi har slitt for å få, bygd, betalt, stelt, tilrettelagt og trives vilt godt i, det er jeg fullstendig uenig i. Fullstendig.
Jeg synes ikke eksemplet ditt er et skrekkeksempel i det hele tatt, det er gode grep for å kunne bo i sikkert høyt elskede hus så lenge som mulig.
Nei, i huset mitt skal jeg faen meg bo så lenge det passer meg, og ting ligger (eller blir lagt) til rette for det.

Gammel 28-01-26, 19:39   #950
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg kjenner at det å tenke på hvilke behov de som skal ha huset vårt etter oss måtte ha, er langt forbi det samfunnsansvaret jeg syns jeg trenger å påta meg. Har jeg "ødelagt" huset for de neste som kommer, så får jeg antagelig svi for det i form av lavere verdi på boligen, tenker jeg. (Men dermed mindre formueskatt, så yey!)

(Men jeg kan kjenne igjen irritasjonen over "ødelagte" vakre hus og hager generelt, altså. Det handler jo litt om nabolag også).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.