|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#921 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #22
Jeg ga opp i går, også med NRK-appen rett på smart-tv. Jeg får se den på padden i stedet. |
|
|
|
|
|
#922 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Gruffetråd #22Møkkadag og
2006-2010-2013 Sist redigert av Millen : 26-01-26 kl 11:31. |
|
|
|
|
|
#923 |
|
Travelt opptatt
|
Ikke at jeg har noe som helst med din privatøkonomi å gjøre, men matematikken her er interessant.
|
|
|
#924 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Takk! Jeg hadde glemt bunnfradraget! Da er det 36 000 mindre!
|
|
|
#925 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråd #22Jeg har et kløende sår i bakhodet. Skorpe og blod hurra. Problemet er at jeg driver og klør av skorpen uten at jeg merker det før jeg ser blod på fingrene. Det blir selvsagt ikke bra på den måten. Jeg blir smågal. |
|
|
|
|
|
#926 |
|
I mål
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg var helt klar for å trene styrke etter jobb idag, men var i elendig form og måtte hjem og legge meg. Heldigvis tror jeg bare at jeg er sliten og litt forkjølet, men der mistet jeg en treningsøkt. Og denne uka uten barn har bare fløyet og det har bare blitt 1 styrkeøkt og 1 skitur fordi det også er jobb 2 kvelder |
|
|
|
|
|
#927 |
|
Travelt opptatt
|
Utleiedel er jo enkelt å prise, så det bør være en relativt enkel sak å få argumentert ned den verdsettingen.
|
|
|
#928 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #22Poeng det, altså. Det brukes mye ressurser på å kjøre rundt oppi åser og fra hus til hus langt fra hverandre.
|
|
|
#929 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #22"Problemet" her på "bygda" er at eneboliger går for 2-3 mill, noen få går for over det. Mens leilighetene også gjerne går for 2-3 mill, samtidig som de har husleie og felleskostnader på mellom 10 000 og opp til 25 000. Det er veldig få leiligheter som har felleskostnader på under 8000, etter det jeg har sett.
|
|
|
|
#930 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg håper det er lov til å diskutere litt i gruffetråden:
|
|
|
|
#931 |
|
Textrovert
|
Mamma er lei av at folk sier at hun bør flytte ut av eneboligen og inn i noe mindre. Hun sier «Hvorfor skal jeg flytte ut av mitt eget hjem som jeg har vært med å bygge selv? Så lenge jeg klarer trappa, skal jeg bo her». Og jeg skjønner henne. Alternativet for henne er å ta opp flere millioner i lån for å flytte til en seniorleilighet i et leilighetskompleks der folk bor veldig tett på hverandre.
|
|
|
#932 |
|
|
Sv: Gruffetråd #22Jeg tenker selvsagt at dette er et valg man må ta selv, men personlig så er jeg glad for at min far og hans samboer bor i leilighet og har gjort den flytten og tømmingen selv. Om han hadde bodd i enebolig til han ikke klarte trappen mer så hadde han også vært nødt å ha mye hjelp til flytten. Nå fikset de alt selv (foruten innleid flyttetransport til tunge ting) til tross for at de var rundt 80 år. Jeg har sett en del eldre som kommer inn i en situasjon der de ikke klarer å bo kvar pga fysiske utfordringer (og kanskje demens), men samtidig ikke har hverken overskydd eller mulighet til å få kastet, sorttert og flyttet. Sist redigert av Pelen : 27-01-26 kl 16:56. |
|
|
|
|
|
#933 |
|
Textrovert
|
Nå er det ikke sånn at alle har store hus de kan flytte fra da. For min egen del så bor Divine-mannen og jeg allerede i en liten leilighet. Jeg kan ikke se for meg at det er vil bli mulig for oss å deskalere på noe vis.
|
|
|
#934 |
|
Introvert optimist
|
Vårt hus er tilrettelagt sånn at vi kan bo på ei flate, rullestoltilpasset og alt ting. Vi mangler bare rampe utendørs. Mannen min vil bo her til han bæres ut.
|
|
|
#935 |
|
|
Selvsagt bor vi forskjellig, men man kan jo ha gjort seg en tanke uansett. |
|
|
|
|
|
#936 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, min mor var også der, at det var viktig for henne å flytte mens hun enda greide å ordne alt selv, med hussalg, bank, megler og alt som må gjøres digitalt, rydding, bortkjøring og salg på Finn, i tillegg til pakking, flytting og nedvask. Men hun er også svært lite sentimental i forhold til hus og eiendeler, har flyttet flere ganger før, og hadde ikke bodd så veldig lenge (noen år var det jo) i huset hun flyttet fra. Det blir noe helt annet enn f.eks svigerforeldrene mine, som bor i huset de fikk bygget selv, på 70-tallet, på gården hvor de selv og foreldrene deres vokste opp (de kom fra nabogårder
|
|
|
#937 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Gruffetråd #22Jeg tillater meg å gruffe i tråden.
Jeg har ikke orka å teste skikkelig, men mannen fikk til å caste NRK fra tableten.
|
|
|
#938 |
|
Dårlig husmor
|
Samtidig så er det jo ett problem at voksne ektepar blir sittende på boliger som er store nok for barnefamilier og bare bruker en liten del av plassen. I hvert fall i sentrale deler av de større byene (som der jeg bor). Vi har ett skrekkeksempel i vår gate, der de ikke bare har alt for god plass, men også har asfaltert en nydelig hage, fordi de må ha bedre tilkomst til huset. Jeg er sur hver gang jeg går forbi det huset, over at de ikke bare kunne flytte i leilighet i stedet for å ødelegge pent hus og hage slik de nå har gjort. |
|
|
|
|
|
#939 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg føler dette ble veldig moraliserende. Noen har flere soverom enn de trenger. Noen har eget rom for hjemmekontor. Noen har dedikert syrom. Noen har ekstra stue i kjelleren. Noen har hytte. Noen har flere hytter. Noen har én bil. Noen har to. Noen har fem. Noen har ingen. Hvor mener du at grensen egentlig skal gå?
|
![]() |
|
|