Sv: Epstein og Mette Marit
Jeg syns det viktigste denne saken illustrerer er betydningen av å ha god dømmekraft, og av å ikke tro at man kan operere i skygger og gråsoner uten at det på ett eller annet tidspunkt blir oppdaget. Og det gjelder alle de involverte, ikke bare MM. Og så tenker jeg fellesnevneren hos alle de involverte er at de har latt seg forføre av en kombinasjon av makt og higen etter et lukseriøst liv.
Jeg tror helt oppriktig at partyjenta MM ikke helt skjønte hvilket gullbur hun låste seg selv inn i ved å velge å bli kona til Norges kronprins. Og jeg tror heller ikke hun skjønte at det ikke er mulig å beskytte verken seg selv eller barna sine mot media, hvis handlingene ikke lar seg forene med den offentlige personen man er.
Når det er sagt så syns jeg det er skikkelig ugreit og uverdig med hatkommentarer. Fordøm gjerne handlingene, ta avstand fra dem, si at det er ugreit. Men hvilken konsekvenser handlingene skal få for den enkeltes relasjoner, det må virkelig være opp til den enkelte familie å bestemme. Jeg blir ikke overrasket om dette er en situasjon som kommer til å være helt ødeleggende for helsen til MM, som jo allerede er kjempedårlig. Og det er bare vondt for familien hennes. Vi kan godt mene hun har utvist særdeles dårlig dømmekraft, og stille spørsmål ved om hun er egnet til å representere landet. Men å skulle mene at hun fortjener å bli skilt, det har da virkelig ingen andre enn de to som er del av det ekteskapet noe med.
|