|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Epstein og Mette Marit
Jeg har ikke sett noen seriøse medier skrive om det, verken i Norge eller utlandet?
|
|
|
#42 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du ha helt rett i. Jeg står fortsatt for at de der hate-korene har jeg lite til overs for. Den delen av samfunnsdebatten er bare ødeleggende, for debatten og for menneskene som debatteres. Når det er sagt, så ser ikke kontakten MM har hatt med Esptein bra ut, gårsdagen gjorde det helt umulig å ikke få med seg en god del av dette. Det virker nesten som om MM har hatt dialog med han som om han var en slags fortrolig venninne som hun fjaser med, litt underlig dialog tidvis for en voksen dame. Særlig med en pedofilidømt mann. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det siste man trenger når livet butter er å bli avslørt for løgn, og for å ha utvist ekstremt dårlig dømmekraft ved å pleie kontakt med pedofilidømte rikinger for egen, private moro, når man har som jobb å representere et land. Særlig når man har jobbet så hardt for å bygge et image som folkelig og jordnær. Det gjør vondt når den perfekte fasaden slår sprekker.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritJeg syns at avsløringene er mer interessante og verdt å snakke om i den betydningen at de kaster (enda mer) lys over edderkoppvirksomheten til Epstein, hvordan han brukte kongelige og de rike og mektige til å bygge sitt eget maktimperium. Og hvor villig de lot seg bruke. Hvordan det å være i nettverket ble en valuta i seg selv, for alle involverte, og der han tjente aller mest, både i penger, makt, status, prestisje og straffeunnlatelse (han slapp ekstremt billig unna, ekstremt lenge, for grove forbrytelser mot barn, som alle visste foregikk). Og det er helt på tvers av politiske skillelinjer. Clinton og Trump.
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritEpstein-saken har gjort meg helt FRÅDENDE av raseri i flere år, så dette er egentlig bare en ting til i samme skåla. Jeg er hoppende forbanna på ALLE som sørget for at han fikk holde på.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Epstein og Mette MaritJa, "våre" Epstein-venner har latt seg bruke, og Epstein har gjennom sitt nettverk fått enorm makt. Ikke fordi han var valgt av noen som helst, kun fordi han var en fæl riking. Kjempestort problem at det er naturlig for norske politikere og andre maktpersoner å pleie kontakt med slike og mene at det er "normalt diplomati". Sist redigert av Galathea : 02-02-26 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Epstein og Mette MaritSelv om de virker som grådige idioter, så har jo jobbene til Brende og Jagland tilsagt at man har kontakt med div maktpersoner. Slik er jo diplomatiet. Mette har ingen slik jobb. Hun har kun hatt seg selv og eget velbehag å tenke på. (Så virker det jo som at de andre også har tenkt på seg selv da, det skal sies. Og jeg håper de ettergås)
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritHun hadde vel i utgangspunktet en rolle, hun også, som en del av det Gates-nettverket. Veien inn i Epstein-nettet her har vel alltid handlet om tjenester og gjen-tjenester.
|
|
|
#50 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Epstein og Mette MaritJeg lurer litt på hvordan omgangstonen og kontakten i miljøet er ellers, hvis det som kommer fram nå ikke har fått noen til å stusse tidligere.
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Du kan lese alt sammen selv her: https://www.justice.gov/epstein
Det er MASSE i den kontakten som ikke er innenfor normalt diplomati, altså.
Sist redigert av Tallulah : 02-02-26 kl 13:36. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Absolutt enig, og det er derfor jeg skriver de er grådige idioter som jeg håper blir ettergått. Men at politikere og ledere av store organisasjoner har uformell kontakt med rikinger verden over, er vanlig. Dette for å fremme sin organisasjon og politikk. En kongelig trenger ikke dette, og kan i prinsippet basere sin uformelle kontakt med folk på ekte vennskap. De kongelige har ansatte til å pleie de "nyttige forbindelsene" som de likevel bør ha kontakt med, feks hvem de "bør" sende julekort til og hvem det er kjekt at får blomster akkurat i dag, eller en liten julegave.
Meget klar over det. Har god kjennskap til den slags.
|
|
|
#53 |
|
saftig
|
Dette! Det er utrolig flaut å se hvilken kontakt hun har hatt med denne fyren, og viser PÅ NYTT at hun har ekstremt dårlig dømmekraft.
|
|
|
#54 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Epstein og Mette MaritJeg synes at Norges kommende dronning har et veldig lite anstrengt forhold til punktsetting og påfølgende stor bokstav. :fokuserer på det viktige:
|
|
|
#55 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Epstein og Mette MaritJeg tenker at hvis det hadde kommet for en dag at kronprinsessen hadde hatt slik kontakt med en helt vanlig fyr som IKKE hadde drevet omfattende menneskehandel, voldtekter og andre overgrep, så hadde det sett ille ut. Selv om det ikke hadde fått så mye spalteplass. Så det er jo ille - og et tilsynelatende svik uansett,
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#57 |
|
rakkarpus
|
Det er jeg ikke overrasket over.
|
|
|
#58 |
|
Yes, we can!!
|
Altså...
|
|
|
#59 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Epstein og Mette MaritHva med "Paris is good for adultery, and scandis are better, wife materials, but then agiain, who am I to talk".
|
|
|
#60 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jepp, det er nettopp slike ting som nesten bikker meg over i kommunistenes rekker (nesten). Et nettverk av folk med enorme rikdommer og stor makt, som vanlige folk ikke slipper inn i, der de klør hverandre på ryggen og gir hverandre privilegier og gratis tjenester som vanlige folk bare kan drømme om, og som gjør at de rike blir enda rikere, og de mektige får enda mer makt. Som om ikke MM har penger til å betale for sin egen tannbleking, eller sine egne ferieopphold. Det er utrolig provoserende, og det hadde det også vært selv om Epstein ikke hadde vært pedofil. At hun i tillegg var kjent med hva han var dømt for kommer på toppen, og tar det til et langt høyere nivå av ugreit.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 02-02-26 kl 15:52. |
|
|
|
![]() |
|
|