|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenFor de av oss som har sett baksiden av russetiden, så tenker jeg at det er helt topp med flytting av russetiden. For noen er det sikkert ulemper med at den flyttes ja , men i det store og det hele så tror jeg at dette er et godt tiltak som gjør det bedre for veldig mange. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenJeg blir litt glad over å høre at dere som jobber i skolen forteller at det der er en debatt om at tiden frem til eksamen har blitt kortere. Den har vært veldig lite synlig i media.
|
|
|
|
#23 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenTar det som en selvfølge at min også kommer til å møte opp på skolen som vanlig framover, fraværsregelen gjelder fortsatt, og standpunkt er ikke satt.
|
|
|
#24 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenLærermann i vgs er skeptisk og litt misfornøyd med at stresset har flyttet seg fram. Jeg venter spent på å se om framskynding av stress gjør at han kollapser før avspaseringen/sommerferien - eller om han klarer å ta seg inn de siste ukene og faktisk får litt mer ut av avspaseringsukene enn de siste årene.
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenHos oss er fristen for å føre ALT av standpunktkarakterer på Vg3 4. juni, så etter det regner jeg med at ingen elever gidder å møte anna enn i faget der de skal ha muntlig, hvis den ikke allerede er unnagjort. Har jo ikke noe å si om de får fravær og går over 10 % når karakteren er ført.
|
|
|
#26 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenKan man ikke forby disse russebussene istedenfor?
|
|
|
|
#27 |
|
En som trener
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamen
Datteren min har fått standpunkt i de aller fleste fagene allerede. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg overraskes ikke det minste. Datteren min gikk også på den skolen, og de flyter godt på å ha den elevmassen de har. Jeg ble overrasket over hvor ofte de avlyste undervisning. Skolen til knerten er helt utrolig annerledes innrettet. Og han har fått beskjed om at det er opplegg helt til siste skoledag.
|
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenJeg tror at endringen alt i alt er bra. De har gått på skole i 13 år, om det hikker litt i de siste par ukene etter 17. mai, så tenker jeg det går fint.
|
|
|
#31 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Rett over i fadderuke på studiestedet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenAltså; de som er festglade får jo rikelig med anledninger. Snuppa mi var veldig engasjert i revyen på sin skole, og selv om de jobbet hardt og lærte mye av det arbeidet var de så definitivt en god del tid satt av til fest også. Russetiden hennes var som en mild bris sammenlignet med revyen.
|
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Det hikker fra 27. april. Ikke de to ukene etter 17. mai. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
søt
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenDet er meningen at standpunktkarakter skal settes seinere, fordi regelverket er endret til at man kan sette standpunkt etter eksamen (bare før sensuren). Det gir i teorien skolen BEDRE tid enn før til å sette karakter/ha undervisning. Jeg sakset herfra: https://www.skolelederforbundet.no/s...kole-fra-2026/
|
|
|
#35 |
|
Dig for victory!
|
I teorien.
|
|
|
|
#36 |
|
søt
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenJa, jeg ser det praktiske problemet med logistikken her, men det er vel ikke noe annerledes nå, siden muntlig eksamen ikke er flyttet - så har ikke tidligere skriftlig eksamen gjort det nødvendig å sette karakter tidligere?
|
|
|
#37 |
|
Dig for victory!
|
Muntlig eksamen er ikke flytta, men når faget er kunngjort seks uker før eksamensdato er det bare de aller flittigste som gidder å komme til timer i andre fag, så i praksis går det jo åt skogen med de sluttvurderingene. Og standpunktfristen er satt så seint de bare får til, melder de hos oss - ganske nøyaktig samme tid som i fjor.
|
|
|
|
#39 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Det er et godt forslag hvis det samtodig tilbys fullgode alternative (inkluderende) samlingssteder.
|
|
|
#40 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Årets flytting av russefeiring og eksamenHos oss settes standpunkt 10. juni med publisering for elevene 13. juni, så jeg synes vi har klart å sette standpunktdatoen så sent som vi bare klarer. Og muntlig, muntlig-praktisk og praktisk eksamen foregår helt frem til 18. juni. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|