|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Sv: NAV - Arbeid
Får du INGEN attføringspenger dersom du overstiger 60%? Så rart. Det må kanskje være fordi de da anser en som arbeidsfør og dermed kan ha normal arbeidsinntekt?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: NAV - ArbeidJeg skjønner jo problemet ditt J, og jeg tror ikke du er en som utnytter noe utover det du har krav på. |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
|
Min saksbehandler sa til meg i fjor vinter at det skal lønne seg å jobbe. Det er jo tross alt målet. De kunne løst dette ved at de trakk av slik de gjør før 60 %. Altså jo mer jeg jobber jo mer trekker de, men samtidig så ender det ikke med at jeg taper penger på å jobbe mer, når jeg kan. Jeg kan jo la vær å jobbe, men jeg er VELDIG motivert for å jobbe og jeg storkoser meg med å jobbe nå. Gleder meg voldsomt til å begynne på "ordentlig" fra neste år, om jeg får jobb. Da er jeg FERDIG med utdanningen etter 7 år..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
Det har ikke noe med at man ikke er frisk nok til å jobbe. Når man kommer på attføring så er det, for mange, at man ikke kunne fortsette i den jobben man hadde av helsemessige årsaker. Jeg kunne ikke fortsette som tegner fordi jeg var i ferd med å pådra meg en kronisk betennelse. Fysioterapeuten sa stopp etter å ha behandlet meg i perioder over 3-4 år. Jeg er 100% arbeidsfør som lærer, men først må jeg fullføre utdannelsen slik at jeg kan jobbe som lærer. Men jeg er ikke arbeidsfør som tegner. Jeg går på et 50 % studium. Det er samlingsbasert og pr. idag kan jeg jobbe mer enn 60%. Etterhvert må jeg se an studiet og hvor mye jeg trenger å sette av tid til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|