|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva er ditt forhold til egenmelding/sykedag? | |||
| Bruker kun egenmelding når jeg er syk |
|
110 | 68,32% |
| Det har hendt en sjelden gang at jeg tar en sykedag selv om det egentlig ikke er nødvendig |
|
24 | 14,91% |
| Egenmeldinger/sykedager er til for å brukes opp - jeg har jo krav på fri innimellom |
|
0 | 0% |
| Jeg jobber ikke/jobber hjemme - egenmeldinger finnes ikke |
|
9 | 5,59% |
| Annet - spesifiser nærmere |
|
2 | 1,24% |
| Bare når jeg er syk, men helst ikke da heller |
|
16 | 9,94% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å "ta" en sykedag
Dette er fordomsfullt og feil
|
|
|
#3 |
|
🎈
Jeg vet ikke om det finnes forskning som med sikkerhet kan si hvor stor prosentandelen av juksere er, jeg har i alle fall aldri sett en sånn rapport. Men jeg har jobbet med arbeidsmiljø og forebygging av sykefravær i snart 15 år så jeg mener meg absolutt berettiget å vite ganske mye om dette ja
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Nei, for det totale sykefraværet har det nok liten betydning. Men det har med holdninger å gjøre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Legg til at man sitter i et åpent kontorlandskap, da er det kjekt med kollegaer som hoster og harker og nyser bassilusker utover det hele. :takk_skal_du_faen_meg_ha:
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å "ta" en sykedagDet å ha anledning til å ta noen dager i slengen synes jeg også er bra. Vi holder jo poden hjemme en dag ekstra for sikkerhets skyld, det burde vi være flinkere til å bruke på oss selv. Ikke bare være hjemme den dagen kroppen herjes med som værst, men ta en dag ekstra for å bli skikkelig frisk. Klar for ny dyst og smittefri med tanke på kolleger og eventuelle kunder/brukere/elever - de menneskene mange av oss jobber med.
|
|
|
#7 |
|
🎈
Ja og det er derfor jeg blir provosert, jeg har absolutt ikke den opplevelsen at mange utnytter systemet, faktisk er det særs få.
|
|
|
#8 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å "ta" en sykedagAlle jeg kjenner har et svært samvittighetsfullt forhold til sykedager. Jeg krysset selv på førstevalget, at jeg er hjemme bare når jeg er syk. Men jeg har en jobb som gjør at jeg kan avspasere en dag eller noen timer innimellom (det er som oftest nok timer å ta av), og en arbeidsgiver som viser stor fleksibilitet med tanke på tilvenning i barnehagen og andre dager det kan være vanskelig å komme til.
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å "ta" en sykedagDet gjør jeg aldri.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|