Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Normalatferden er kanskje å si sannheten med en gang.
Ikke "vi låste dørene og vinduene" for å måtte innrømme to dager etter at man ikke gjorde det likevel- "i tilfelle det ville begynt en brann" (Ja, og hva skulle tre bittesmå barn gjort uansett i et sånt tilfelle?)
Ikke "Tvillingen kan ikke ha våknet og under noen omstendigheter" (det var det som først fikk bedøvelsesteorien i full sving) for å etterpå forsnakke seg og si at "jeg trodde hun kanskje våknet av tvillingenes gråt".
Ikke: Vi kunne se leiligheten fra der vi satt, det var bare 50m til baren. Når det var relativt lett å finne ut at det var drøyt 150 meter og helt umulig å se noe som helst av leiligheten fra baren.
+++ minst 10 andre eksempler.
Tar seg dårlig ut.
Jeg vil ikke ta stilling til om foreldrene er skyldig eller ikke, bare for å ha sagt det, men jeg kan jo svare deg likevel. Jeg tror ikke "det tar seg dårlig ut" er i hodet på foreldrene. Jeg kan godt skjønne at man ihvertfall i starten, når man tror alt skal gå bra, pynter litt på sannheten all den tid man er fullstendig klar over at "alle" kommer til å dømme dem for å ha gått fra barna. I en sånn setting har jeg ingen problemer med å se at det er naturlig å ta noen snarveier og småløgner.
|