Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 21:42   #221
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

I tilfelle noen ikke har fått det med seg så bekreftet politiet i kveld at Madeleine må ha vært fraktet i foreldrenes bil, det var en 100% DNA match. I tillegg ser det ut som barnevernet kommer til å ta hånd om de andre barna, ettersom foreldrene formelt er mistenkt i en forsvinningssak som nå ser ut til å ha blitt til en drapssak. Jeg er ganske imponert at så mange fortsatt tror at det er mer sannsynlig at falske bevis er blitt plantet enn at foreldrene kan være skyldige.

Jeg tror ikke noen har plantet bevis, men inntil videre tror jeg og har trodd at mange indisier kan bli vridd til det værste for foreldrene. Kan ikke DNA komme fra bamsen og klær fra Madeleine, ikke usannsynlig at det er blitt fraktet i den bilen. Jeg tror det blir litt prestisje for politiet, men de vet sikkert mer enn det vi vet, så mulig de har svært gode grunner for å mistenke foreldrene. Men hitill har det ikke vært fullstendig åpenbart at foreldrene er skyldige. Synes jeg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:48   #222
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg tror ikke noen har plantet bevis, men inntil videre tror jeg og har trodd at mange indisier kan bli vridd til det værste for foreldrene. Kan ikke DNA komme fra bamsen og klær fra Madeleine, ikke usannsynlig at det er blitt fraktet i den bilen. Jeg tror det blir litt prestisje for politiet, men de vet sikkert mer enn det vi vet, så mulig de har svært gode grunner for å mistenke foreldrene. Men hitill har det ikke vært fullstendig åpenbart at foreldrene er skyldige. Synes jeg.

Det har aldri vært noen som helst bevis whatsoever som peker på en bortføring. Det har hele tiden vært sprik i foreldrenes forklaring, og "småløgner" som de har måttet innrømme var akkurat det senere. Så selv om det ikke er åpenbar at de er skyldige så synes jeg det er rart at man ikke synes det er mer sannsynlig at de har gjort det enn at de ikke har gjort det.

Men det er vel sånn at foreldre flest ikke kan tro at andre kan skade sine barn. (Nå kan det jo hende- og det er min teori- at det var en ulykke og da har heller ikke disse foreldrene ønsket sitt barn noe vondt). Men dessverre så dreper foreldre barna sine, og det skjer igjen og igjen, over hele verden. Det kan også tenkes at grunnen til hvorfor man har samlet inn så mye penger har vært for å betale stjerneadvokater i en evt. rettsak. Noe som nå ser ut til å skje. Faren til Madeleine har sagt at han tenker å bruke penger fra Madeleine-funden til å betale advokaten. Ettersom pengepotten ikke ble satt opp som veldedighetsorganisasjon men som et lite firma, så kan foreldrene gjøre nøyaktig hva de vil med disse pengene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:57   #223
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Grusom sak!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:58   #224
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor leste du det? Jeg har bare lest at de har gitt Calpol. Calpol er ikke en sovemedisin - det er paracetamol.

Jeg har kun brukt Calpol på lillemor (kun når hun har vært syk selvsagt) og vil bare påpeke som Veronal sier - det er kun paracet, IKKE sovemedisin !

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:01   #225
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har kun brukt Calpol på lillemor (kun når hun har vært syk selvsagt) og vil bare påpeke som Veronal sier - det er kun paracet, IKKE sovemedisin !

Melonina forteller om et preparat som heter Calpol Night - det inneholder både paracetamol og antihistamin (paracet og vallergan i skjønn forening).

Gammel 10-09-07, 22:03   #226
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DNA-prøvene fra bilen viser at Madeleine MÅ ha vært i bilen foreldrene leide 25 dager etter forsvinningen, melder Tv2 fra Sky news.

Gammel 10-09-07, 22:03   #227
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Melonina forteller om et preparat som heter Calpol Night - det inneholder både paracetamol og antihistamin (paracet og vallergan i skjønn forening).

Ok det forandrer jo saken hvis det var det de brukte.

Gammel 10-09-07, 22:03   #228
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Hørte akkurat på nyhetene at dna-prøvene fra leiebilen foreldrene hadde leid 25 dager etter at hun forsvant bekrefter at jentungen MÅ ha vært i bilen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:04   #229
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er vel sånn at foreldre flest ikke kan tro at andre kan skade sine barn.

Jeg kjenner at jeg håper i det lengste at det ikke er foreldrene. Fryktelig trist sak.

Gammel 10-09-07, 22:05   #230
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg håper i det lengste at det ikke er foreldrene. Fryktelig trist sak.

Jeg håper uansett at de finner ut fort om det er dem eller ikke, slik at de da evt. kan treffe tiltak ovenfor de gjenværende barna.

Gammel 10-09-07, 22:08   #231
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Det har aldri vært noen som helst bevis whatsoever som peker på en bortføring. Det har hele tiden vært sprik i foreldrenes forklaring, og "småløgner" som de har måttet innrømme var akkurat det senere. Så selv om det ikke er åpenbar at de er skyldige så synes jeg det er rart at man ikke synes det er mer sannsynlig at de har gjort det enn at de ikke har gjort det.

Men det er vel sånn at foreldre flest ikke kan tro at andre kan skade sine barn. (Nå kan det jo hende- og det er min teori- at det var en ulykke og da har heller ikke disse foreldrene ønsket sitt barn noe vondt). Men dessverre så dreper foreldre barna sine, og det skjer igjen og igjen, over hele verden. Det kan også tenkes at grunnen til hvorfor man har samlet inn så mye penger har vært for å betale stjerneadvokater i en evt. rettsak. Noe som nå ser ut til å skje. Faren til Madeleine har sagt at han tenker å bruke penger fra Madeleine-funden til å betale advokaten. Ettersom pengepotten ikke ble satt opp som veldedighetsorganisasjon men som et lite firma, så kan foreldrene gjøre nøyaktig hva de vil med disse pengene.

Godt sagt!

Det forundrer meg litt at mange ser ut til å glemme at de fleste drap, mord, voldtekter, bortføringer osv. blir begått av offerets nærmeste. Dette gjelder også barn.

Gammel 10-09-07, 22:11   #232
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

DNA-prøvene fra bilen viser at Madeleine MÅ ha vært i bilen foreldrene leide 25 dager etter forsvinningen, melder Tv2 fra Sky news.

Men noen andre har jo hatt bilen i tiden før de leide den - det kan jo være et grusomt sammentreff. Men det er vel sikkert sjekket ut av saken.

Gammel 10-09-07, 22:12   #233
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene hevdet visst at DNA kunne komme fra bamsen til Madeleine som moren alltid har hatt med seg. Noen som vet om det er mulig?

Jeg synes også denne saken er grusom. Det har den vært hele tiden. Nå er den uvirkelig i tillegg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:14   #234
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Men noen andre har jo hatt bilen i tiden før de leide den - det kan jo være et grusomt sammentreff. Men det er vel sikkert sjekket ut av saken.

Dna-bevis pluss en haug med bortforklaringer, dårlige forklaringer og ikke-samsvarendeforklaringer taler vel kanskje litt vel mye i mot denne teorien.

Er vel litt som Olympia sier.. vi tror ikke det er mulig.
Merker jeg kommer til å syntes det er kjempetrist om det faktisk er sånn at foreldrene er skyldige.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:14   #235
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det blir jo sagt at det ikke er mulig å få et slikt treff med et fem uker gammelt lik. (sky News) mulig det er skrevet feil. Ellers så sier de jenta har vært i live 5 uker etter 4, mai, eller at hun har vært fraktet tidligere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:15   #236
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sannsynligheten for at det er en tilfeldighet kan jo beregnes ut fra hvor mange leiebiler det er i området. Det kan jo ha skjedd, men det er et ganske utrolig sammentreff hvis det er tilfelle.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:15   #237
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Foreldrene hevdet visst at DNA kunne komme fra bamsen til Madeleine som moren alltid har hatt med seg. Noen som vet om det er mulig?

Jeg synes også denne saken er grusom. Det har den vært hele tiden. Nå er den uvirkelig i tillegg.

Var det ikke blod i bilen da? I så fall må det også være blodspor på bamsen og det hadde ihvertfall vært lett å sjekke.

Gammel 10-09-07, 22:16   #238
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er ikke mulig ved så fulle treff. Kreves 9 eller 10 i england (av 20) for å knytte til et åsted. Her var det snakk om 15.

MEN det kan heller ikke komme fra et 5 uker gammelt lik sier SKY news.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:17   #239
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mener også å ha lest at politiet lurte på hvorfor moren hadde vasket bamsen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 22:17   #240
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Det blir jo sagt at det ikke er mulig å få et slikt treff med et fem uker gammelt lik. (sky News) mulig det er skrevet feil. Ellers så sier de jenta har vært i live 5 uker etter 4, mai, eller at hun har vært fraktet tidligere.

I bagasjen?

Det ser ut til at det finnes E-mail bevis der foreldrene innrømmer å ha gjort noe, antakeligvis slippes denne informasjonen om noen dager, sikkert sammen med at de blir formelt siktet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.