Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg prøver å sette meg inn i deres tankegang å se det hele fra deres ståsted - men det er altså komplett umulig for meg.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
I denne saken har det ikke noe med mine følelser å gjøre overhodet.
Jeg mener fullt og fast at et barnehagebarn har behov for den tryggheten det er å bli fulgt og hentet av en forelder/omsorgsperson.
Jeg synes du sier ganske tydelig her at du ikke greier å sette deg inn i tankegangen til dem som tenker og føler annerledes enn du, og det er da klart dette har noe med dine følelser å gjøre? Og jeg skjønner at du mener at absolutt alle barnehagebarn har behov for å bli fulgt av foreldrene sine til og fra barnehagen absolutt hver eneste dag (selv om flere i denne tråden forteller om sine barn at de ikke ser ut til å ha dette absolutte behovet) - men det er jo dine følelser som sier at det er slik, det er jo ikke noen objektiv sannhet.
Det er ikke noen skrekkelig beskyldning å si at det også er dine følelser og ikke bare barnets som spiller inn når du foretar din vurdering her, det er neppe mange foreldre som vurderer ting for barnet sitt uten at deres egne følelser spiller inn overhodet. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du insisterer på at dette ikke har med dine følelser å gjøre.