|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
By the Sea
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Tror jeg tar meg tid til å presisere én gang til at mine argumenter i denne saken ikke har rot i mine egne behov.
|
|
|
#142 |
|
flisespikker
|
Jeg synes du sier ganske tydelig her at du ikke greier å sette deg inn i tankegangen til dem som tenker og føler annerledes enn du, og det er da klart dette har noe med dine følelser å gjøre? Og jeg skjønner at du mener at absolutt alle barnehagebarn har behov for å bli fulgt av foreldrene sine til og fra barnehagen absolutt hver eneste dag (selv om flere i denne tråden forteller om sine barn at de ikke ser ut til å ha dette absolutte behovet) - men det er jo dine følelser som sier at det er slik, det er jo ikke noen objektiv sannhet.
|
|
|
#143 |
|
superbruker
|
Det er ganske tydelig at du ikke ser at det er forskjell fra barn til barn og situasjon til situasjon. Ikke alle barnehagebarn har behov får å bli fulgt inn i barnehagen av en voksen omsorgsperson 100% av alle leveringer. Så bastant går det ikke si om noe som er så avhengig av situasjon, barnet selv, barnhagen og foreldrene. Det er tydelig at det er dine følelser som spiller inn på din mening her. Her ser ikke du verdien av at barnet får lov til å mestre noe innenfor svært trygge rammer.
|
|
|
#144 |
|
Ute på tur
|
Er du bare 23?
|
|
|
#145 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
flisespikker
|
Du skjønte tydeligvis ikke hvilke ting som ble sammenlignet i det tilfellet. Oh well.
|
|
|
#148 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneSå lenge barnet ønser selv å gå til bhg alene og det er forsvarlig ifht vei osv, synes jeg absolutt barnet skal få lov til det. Uavhengig av mine behov, ønsker og følelser. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
flisespikker
|
Det spiller vel ikke så stor rolle hva jeg regnet med. Hvis du har lyst, kan jeg godt forklare hva jeg mente, men det høres ikke ut som om du er så veldig interessert.
|
|
|
#150 |
|
kamerat
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneOh dear!
|
|
|
#151 |
|
er her
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg synes ut fra situasjonen forklart i HI, at dette barnet fint kan gå til barnehagen en gang i blant selv. Det er forskjell mellom barn og trafikk situasjonen i nærområdet. Gutten min kommer nok ikke til å gå i barnahagen selv, men det er fordi veien til barnehagen er ganske lang og langs en traffikert vei. Og i tillegg er det ganske vanskelig å vite om han kommer til å ønske dette selv når vi kommer så langt. Han er ikke tre år enda.
|
|
|
|
#152 |
|
--
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHadde barnehagen vært litt bedre plassert, er det ikke umulig at storebror hadde fått lov til å gå til eller fra, hvis det var et sterkt ønske fra hans side. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneDu siterte og uthevet dette fra meg:
Og svarer:
Hva er det du sier nei til her, egentlig?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#154 |
|
weird
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneSiden du siterer og svarer meg...
Du fikk med deg det at jeg aldri har latt barnet mitt gå alene til barnehagen?
Det er selvsagt helt greit. Det er derimot litt synd at du, når du sliter med å sette deg inn i andres situasjon og grunnlag for avgjørelsene de tar, klarer å være så bastant i forhold til Den Eneste Riktige Måten TM.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#155 |
|
weird
Det er vel omtrent det jeg var inne på.
Jeg håper du ikke påstår at de som velger noe annet enn deg ikke gir omsorg, ikke gir normal oppfølging, ikke gir barna en følelse av å bli ivaretatt og ikke imøtekommer barnas essensielle behov for trygghet?
|
|
|
|
|
#156 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Skrekkøgle
|
Enig.
|
|
|
#158 |
|
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneMin 4,5 åring ba for litt siden om å få gå alene fra porten og inn. Det fikk hun lov til, og har gjort flere ganger siden. Og det var flott synes vi begge, at hun ville og turte. De handler om å takle, og klare, og vokse. Gradvis bli mer selvstendig, i naturlig tempo. Slik vi bor er det ikke aktuelt å gå hele veien. Men når hun begynner skolen er det liksom meningen hun skal kjøre bus alene til og fra. Storesøster bruke et år på å bli trygg på busskjøringen.
|
|
|
#159 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp!!! |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Merkelig. Jeg synes mange har argumentert veldig fornuftig og klart i denne saken, rart å ikke kunne se saken fra flere sider.
|
![]() |
|
|