Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dere har sikkert noe nytt å fortelle meg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 14:56   #121
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har sikkert noe nytt å fortelle meg

Jeg har vaskehjelp.
Han heter min kjære.

007 er ikke aktiv  
Gammel 11-10-06, 21:07   #122
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ELSKER å stå på ski, og gjør det så ofte jeg kan når vi er i Norge. Har alltid stått masse på ski, og savner skikjøringen her borte. Jeg står mest alpint, men langrenn er også moro!

Jeg har også vaskehjelp. Hun heter Heather og har to døtre som heter Lydia og Sinatra (etter Frank Sinatra....).

Akkurat nå sitter jeg og kikker bort på 2 cruiseskip som ligger i havnen.

Jeg gleder meg til jul.

Gammel 11-10-06, 21:19   #123
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg gleder meg til Ghost whispers.

Gammel 12-10-06, 08:43   #124
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hoppet i fallskjerm.

Claire er ikke aktiv  
Gammel 12-10-06, 08:46   #125
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt malaria...

Gammel 12-10-06, 08:53   #126
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har vaskehjelp.
Han heter min kjære.

Hvor mye koster han?

Gammel 12-10-06, 09:30   #127
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vaskehjelp, og det er vel anvendte penger.
Separat økonomi er for pyser, eller for de som er ekstremt glad i krangler og diskusjoner.

Ellers har jeg tenkt å kjøpe meg ny sykkel i dag.

Ryli er ikke aktiv  
Gammel 12-10-06, 14:18   #128
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har hatt malaria...

Huff...det måtte da ha vært helt grusomt!
Hvordan fikk du det om jeg kan spørre? *nysgjerrigper*

Gammel 12-10-06, 21:39   #129
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg har hoppet i fallskjerm.

Det hadde jeg aldri turt, eller jo jeg kunne gjort det dersom noen bare hadde pakket meg opp i fly og kastet meg ut av flyet med en fallskjerm på ryggen. Men bare tanken på å sitte i flyet se ut av det og vite at jeg skulle hoppe ut gir meg kalde føtter. :grøss:

Carolin; er ghost wispers et spill, en film eller en serie på TV. Jeg begynner jo å skjønne at jeg er litt på bærtur når det gjelder disse tingene men, men. Jeg ser jo stort sett aldri på TV. Bare tirsdager og fredager.

Beauche; mitt eneste forhold til malaria er fra Dynastiet, hvor kjæresten til Alexis ligger alene en eller annen plass og kjemper mot døden. Rett meg om jeg tar feil, men jeg innbiller meg at det var Dynastiet og han der mørke, arrete kjæresten med den hese stemmen.
Uansett, var det sånn det var for deg også?

Liven; godt jobbet

Elin; det er ikke lenge til jul, har du begynt på pakkene da?

Ryli og Skilpadda; hva er egentlig deres definisjon av felles og separat økonomi. Har dere felles bankkonto og kort til kontoen begge to når dere har felles? Blir det i såfall ikke litt krangling av sånt også da. Jeg mener, Ryli, blir du ikke litt sur om hun har tatt av deres felles penger for ørtende gangen for å kjøpe seg nye bukser eller enda en time hos frisøren?

Ellers kan jeg med stolthet nevne at jeg har lagd seks brød og tre karamellpuddinger i ettermiddag

Mani er ikke aktiv  
Gammel 12-10-06, 21:45   #130
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hvor mye koster han?

Jeg ble aldri NM-hore (for dere som husker den diskusjonen). Derimot selger jeg meg på hjemmebane - hva gjør man ikke for å slippe husvask?
Svar på spørsmålet ditt er derfor: 1 flaske vin, 5 minutter fotmasasje, 10 minutter ryggmasasje og 1 time nytelse.

Ps: NEI. Han leies ikke ut.

007 er ikke aktiv  
Gammel 12-10-06, 23:32   #131
Siggi
håpløs

Siggi sin avatar

Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg har kjøpt gaver til julekalenderen til storebror i dag

Siggi er ikke aktiv  
Gammel 12-10-06, 23:53   #132
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ryli og Skilpadda; hva er egentlig deres definisjon av felles og separat økonomi. Har dere felles bankkonto og kort til kontoen begge to når dere har felles? Blir det i såfall ikke litt krangling av sånt også da. Jeg mener, Ryli, blir du ikke litt sur om hun har tatt av deres felles penger for ørtende gangen for å kjøpe seg nye bukser eller enda en time hos frisøren?

Vi har hver sin konto med hver sitt kort, men det er helt tilfeldig hvem av oss som betaler hvilke regninger eller som betaler i butikken. Ting til oss selv betaler vi med egen konto, men om en av oss er blakk og den andre har penger, så overfører vi.

Og mannen min synes det er strålende når jeg bruker masse penger hos frisøren eller på å kjøpe klær eller noe annet. Jeg tror han synes det er morsomt at jeg bruker penger, jeg. Og så lenge vi har nok penger til det vi trenger, har ikke jeg heller noen problemer med at han bruker penger på det han har lyst til.

Jeg kan forstå om man har hver sin konto til personlige/"unødvendige" ting, altså. Særlig om man har ganske forskjellig forhold til penger og/eller ganske ulike prioriteringer. Men ting som rent faktisk er felles (som vaskehjelp, i denne tråden), synes jeg det er merkelig å kreve at skal betales med "egne" penger.

Gammel 12-10-06, 23:59   #133
Elin

Elin sin avatar

Standard

Elin; det er ikke lenge til jul, har du begynt på pakkene da?

Jeg har såvidt begynt ja....

Gammel 13-10-06, 00:13   #134
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Jeg er straks ferdig med julegavene, og har funnet ut at Mini'n ikke er stor nok til shoppingrundene mine.

Heidi er ikke aktiv  
Gammel 13-10-06, 08:15   #135
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani

Vi har også separat konto og kort, men vi bruker kortene om hverandre. Alle regninger betales fra min konto, og så pleier jeg å overføre litt fra frua sånn at jeg har noen kr på kontoen min også. Selvfølgelig kan det bli krangling av sånt også, hvis den ene parten bruker masse på seg selv sånn at det ikke blir noe igjen til den andre. Men det er ikke noe problem hos oss. Frua bruker nok mest penger de fleste månedene, men jeg tar det igjen på en del større kjøp. Som f.eks når jeg kjøper meg kamera til 10 000 og sånt. Så det jevner seg ut over tid.
Når jeg gjelder separat økonomi er jeg muligens påvirket av et vennepar av oss. Hvis vi f.eks spør om de skal være med på kino eller revy eller noe sånt, så er det kanskje bare den ene som har penger igjen. Så da blir det enten ikke noe, eller så må den som ikke har penger låne av partneren. Og da fører de nøye regnskap, gud forby om de skulle glemme å føre opp den colaen og sjokoladen de lånte penger til på kinoen.
Og den som låner penger må i tillegg tåle masse kommentarer på at h*n må ha bedre styring på pengene sine, og at det ikke er sikkert at h*n får låne neste gang.
Det er ikke sikkert alle gjør det på en like ekstrem måte, men jeg tror fortsatt det er mer krangling og diskusjoner om økonomi hos de som har separat økonomi.

Når det gjelder vaskehjelpen deres, synes jeg argumentet til mannen din er helt høl i hue. Selvfølgelig er dette et felles anliggende som skal betales av begge.

Ryli er ikke aktiv  
Gammel 16-10-06, 20:04   #136
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ref. delt økonomi:
Vi vet om en som solgte sin avlagte mobiltelefon til kona for samme pris som han hadde gitt for over 1 år siden!
Da de kjøpte ny bil ordnet han det slik at kun han kan kjøre bilen da det gir billigere forsikring.

Koselig, ikke sant?

Gammel 16-10-06, 20:14   #137
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Ref. delt økonomi:
Vi vet om en som solgte sin avlagte mobiltelefon til kona for samme pris som han hadde gitt for over 1 år siden!
Da de kjøpte ny bil ordnet han det slik at kun han kan kjøre bilen da det gir billigere forsikring.

Koselig, ikke sant?

Hyggelig fyr.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 16-10-06, 21:11   #138
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og søsteren min stelte (gjorde i stand håret hennes osv, ikke vasket kroppen) moren vår når hun døde. Det føltes der og da som noe helt naturlig. Vi ville jo at hun skulle ha den frisyren hun pleide å ha, hun var veldig nøye med håret sitt. Vi gjorde det litt og fønte det så at hun ble pen og sånn som hun pleide å være. Det var helt riktig at det var VI som gjorde det.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 18-10-06, 08:49   #139
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Beauche; mitt eneste forhold til malaria er fra Dynastiet, hvor kjæresten til Alexis ligger alene en eller annen plass og kjemper mot døden. Rett meg om jeg tar feil, men jeg innbiller meg at det var Dynastiet og han der mørke, arrete kjæresten med den hese stemmen.

Dex Dexter.

Vi har felles økonomi, jobber bra felles i heimen, har vaskehjelp.

Jeg har røde, tova tøfler.

Christinamor er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 09:18   #140
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har felles økonomi, jeg vasker huset og lager middag. Mannen jobber, jeg er hjemme.
Jeg har tannregulering......

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.