Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av macy, her.
Jeg lurer litt på hvorfor det høres så negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenet. Den uttalelsen der er helt på tryne. Hvem lager maten i huset ellers? Vi må spise alle sammen og maten kommer ikke svevende av seg selv. Hvem lager maten i barnehagen? Jo, de som jobber der. Er de tilbake til kjøkkenbenken da? Eller er det bare greit at de kan smøre skiver til andre barn, men ikke til sine egne? Hvis man står på kjøkkenet og lager mat til sin familie så havner man 50 år tilbake i tid, man er kvinneundertrykt og det som verre er?? Jeg lager alt av mat her i huset. Hvis jeg ikke laget mat til mine unger, hvem skulle gjort det? Jo, sambo lager mat noen ganger han også, men det blir mest meg. Vi må slutte med å si at kvinnene havner tilbake til kjøkkenbenken hvis de skal jobbe mindre eller ikke jobbe. Alle må ha mat uansett, og vi drar ikke på restaurant til hvert måltid heller.
Seriøst? Hvorfor det høres negativt ut å bringe kvinnene tilbake til kjøkkenbenken?
HVORFOR DET HØRES NEGATIVT UT Å BRINGE KVINNENE TILBAKE TIL KJØKKENBENKEN?
Neisj... for familiene ville jo sulte hvis ikke kvinnene fant sin rette plass...

...beklager...