Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av macy, her.
Jeg kom med den uttalelsen angående diskusjon av likestilling og kvinner tilbake til kjøkkenbenken osv. Føler ikke det blir slik mange fryker, at kvinner kun står ved kjøkkenbenken. Omsorgsarbeid ved egne barn bør bli belønnet på lik linje med all annet omsorgsarbeid.
Jeg er enig med macy at hvis vi skal ha reelle valg så må omsorgsarbeid for egne barn belønnes. Jeg synes selvfølgelig at det er flott at kvinner er ute i arbeidslivet, men valgfrihet er det ikke, hvis man ikke også kan velge å være hjemmeværende en periode.
Norge er unikt, vi har det allerede bedre enn de fleste (alle unntatt Island?) land i Europa. Jeg synes alikevel ikke det er noen grunn til å hvile på lauvbærene.
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Det heter norskkurs tror jeg. For øvrig synes jeg ikke norsken din er spesielt dårlig, jeg tror ikke du trenger norskkurs. For meg virker det som om du har litt problemer med å forsvare/forklare de friske utspillene du kommer med, at det kanskje er der skoen trykker. 
Jeg er igjen enig med macy. Hun har en måte å formulere seg på som gjør at holdningene hennes virker krassere enn de i realiteten er. Det er faktisk dårlig norsk. Språk er i alll hovedsak kommunikasjon - ikke rettskrivning og kommaregler. Jeg synes også det er synd hvis dere som diskuterer med macy ikke greier å se gjennom formuleringsevnene.