Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av nolo, her.
Men noen ganger er det ikke dårlig språk, det er rett og slett meninger og holdninger som er vidt forskjellige fra mine, og som jeg diskuterer. Når Macy skriver noe som motsier det hun har skrevet tidligere, er det etter min mening greit å spørre om hva hun egentlig mener, og jeg tror det er meningene som er vanskelige å forsvare, uansett språkføring.
Jeg oppfatter det stikk motsatt. Når noen driver å motsier seg selv, så oppfatter jeg dem som dårlige i å kommunisere. (Hva er ellers grunnen til at de sier mot seg selv?)
Irma: Jeg tror Macy sier hun trenger et norskkurs fordi hun opplever at folk leser andre ting inn i det hun skriver enn det hun mener å skrive, jeg tror ikke hun mente at hun trenge skrive- og komma-regler.
Nåja. Min personlige mening om arbeidslivet og barn er at det skulle være bedre tilrettelagt for å trappe ned noen hakk når barna var små uten å melde seg helt ut. Men det er min personlige mening basert på mitt personlige liv. Jeg har klart å skaffe meg en jobb for 80% jobb ofte betyr 100% på 80% av tiden. Eventuelt betyr det at man ikke får noe å gjøre. Det er ingen som teller timer på min jobb, de teller resultater. Hadde jeg vært sykepleier, jobber i industrien, vært lærer hadde jeg kanskje sett helt andre utfordringer med arbeidslivet.