|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Tror ikke det ble så dyrt i år. Vi kjøper klær og vintersko som skal holde til 1, 2 og kanskje 3 barn. Dvs. storesøster får som regel noe nytt, og lillebror arver, og hvis alt går bra vil nr.3 overta når den tid kommer. Vi har vært veldig fornøyd med Troll, selv etter mye bruk og en del vask. Dress 1 i str. 86 er nå brukt av begge 2, og er nå vasket og kan brukes av nr.3. Det synes jeg er veldig bra. Jeg kan bruke litt mer på dress da, når man er fornøyd med både passform og holdbarhet. Sko har vi bestilt fra USA, og da kom de på under 200 kr. Synes Kamik- eller Sorellsko gjør jobben, og de holder også flere sesonger. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.De har vel ullsokker og ullundertøy i bokklubben også. Så sant en husker å avbestille bøkene så kan en jo bestille en del der med gavekortet på 1000 kroner. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Enkelt og greit? Jeg bor på et LITE sted. Det er ikke bruktbutikker her for det første. Det er ikke noe å oppdrive på salg som jeg har funnet og ja, jeg er innom butikkene når det er salg. Jeg er temmelig salgsorientert. Folk her lister opp OBS, HM osv, butikker som ikke finnes her. Klart, jeg kunne kjøpt ulltøy på Exit, men det stopper på str 98 og hadde ergo bare blitt brukt en sesong. Istedet har jeg handlet ullundertøy på nett på salg til omtrent Cubuspriser, som kan holde 2-3 sesonger om det ikke blir slitt i vask. Hadde kjeg kjøpt Cubus hadde det blitt nødt til å bli byttet ut etter hver sesong.
|
|
|
#124 |
|
Originala
|
Jeg ser du bor i Vestfold. Jeg vil tro klimaet er et ganske annet der sammenlignet med mange andre steder i landet. Sånt blir sjølsagt avgjørende når man velger yttertøy. For eksempel har jeg sett folk på vestlandet framheve betydningen av vanntette dresser, mens det ikke er så viktig at det er varmeste sort. Folk som bor på indre østland er gjern mer opptatt av at dressen skal være skikkelig varm. At den er den aller tetteste er ikke så viktig for dem. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Vestlendinger trenger vintertøy for alle sesonger. Dvs tynt, tykt, varmt, vindtett og vanntett.
|
|
|
#126 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Vi har to gutter på fem år i utebarnehage og det koster! Vi har ingen å arve etter, og må kjøpe alt nytt. Over sommeren har de vokst så mye at det er nesten ingening fra i fjor som kan brukes opp igjen heller. Reservedressen kan brukes og noe ulltøy, men ellers måtte vi ha alt nytt. Heldigvis slipper man det hvert år. Regner med at årets investeringer kan brukes neste år også. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.En ting jeg ikke skjønner er hvorfor man velger å kjøpe både høst/vår- og vinterdress. I kalde strøk, ja, men langs kysten i Sør-Norge? Her på Rogalandskysten klarer vi oss med vår/høstdress året rundt, med mer eller mindre ull / fleece under. Men dressen er jo helt utslitt etter en sesong, altså. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Enig her. I år har vi tilfeldigvis en ytterdress (som egentlig var en Lindexvinterdress, men nå har vi fjernet foret) som vi har brukt på våren og om høsten. Men de andre årene har vi brukt regntøy med noe under. Det er så å si ingen barn i vår barnehage som har høstdress. Jeg trodde ikke det var så vanlig, egentlig.
|
|
|
#129 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
#130 |
|
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.I dag har jeg kjøpt påfyll av ulltøy til begge gutta, til rundt 500,- HM og Cubus. I gangen henger det to nye Reimadresser til 2400,- tilsammen, foreldrene mine betaler halvparten. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Absolut ateist
|
Det er akkurat slik jeg gjør det, minus utslitt etter en sesong.
|
|
|
#132 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#133 |
|
Nattrangler
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Kjøpte vinterdress, ei lue, et par votter og vintersko til minsten sist uke og det kostet 2900 kroner. så da jeg er ferdig med vinterklærne til han så blir det nok 6000 her også regner jeg med.
|
|
|
#134 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Nå sliter jo barn klær veldig ulikt og da?
|
|
|
#135 |
|
|
Hadde vi fremdeles bodd i Rogaland (langs kysten) hadde vi ikke gidda å kjøpe inn vinterdress. Der hadde vindtett og vanntett vært de viktigste kriteriene. Jeg tror heller ikke vi hadde investert i de varmeste Kamikskoene om vi hadde bodd der. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig nøye på at barna mine har det de trenger for å være tørr og varm, hva får deg til å tro noe annet?`man klarer faktisk det uten å bruke 6000..
|
|
|
#137 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er sikker på at dine barn er godt nok kledd, men her på vestlandet regner det i bøtter og spann om vinteren, luften er rå og det er utrolig kaldt. Skulle gjerne brukt bomullsklær på gutten min, men med ull blir han aldri kald, klam eller svett. Og er det en ting jeg har lært så er det at bomull blir iskaldt når det er vått! Og våt blir han, selv om han har regntøy på seg eller vanntett vinterdress, for han rett og slett bader i dammene. Derfor investerer jeg i skikkelige ullklær til ungene, men selv om jeg handler mye på salg og har en svigermor som strikker litt, så blir det fort en del penger. Bare et par ullvotter koster nesten 100 kr, og du kan banne på at de blir rotet vekk i barnehagen i løpet av et par måneder. Vi har heller ingen å arve klær fra så vintertøy til eldstemann blir dyrt ja. Og omtrent hver eneste bukse og stillongs han har er så slitt ut når han er ferdig med de at de bare kan klippes opp til shorts. Ikke alle holder seg varm med bomullsklær, og ikke alle har klær de kan arve eller besteforeldre som strikker ullklær, da forstår vel du og at det går mer enn 500 kr per unge i året på klær |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Nattrangler
Jeg har kjøpt dresser til 300-500 kroner jeg og vært veldig godt fornøyd med dem. de har vært varme og gode da det har vært kaldt. ungene har aldri klagd på at det har vært kaldt. og de er faktisk veldig mye ute.
|
|
|
#139 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Uffa.. tell me about it..
|
|
|
#140 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|