Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 11:58   #121
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Tror ikke det ble så dyrt i år. Vi kjøper klær og vintersko som skal holde til 1, 2 og kanskje 3 barn. Dvs. storesøster får som regel noe nytt, og lillebror arver, og hvis alt går bra vil nr.3 overta når den tid kommer. Vi har vært veldig fornøyd med Troll, selv etter mye bruk og en del vask. Dress 1 i str. 86 er nå brukt av begge 2, og er nå vasket og kan brukes av nr.3. Det synes jeg er veldig bra. Jeg kan bruke litt mer på dress da, når man er fornøyd med både passform og holdbarhet. Sko har vi bestilt fra USA, og da kom de på under 200 kr. Synes Kamik- eller Sorellsko gjør jobben, og de holder også flere sesonger.

Når det gjelder ull så vet jeg jo at det har egenskaper som er veldig bra, men når det er sagt så kan jo bumull funke også. Selv brukte jeg vel aldri ull som barn. Jeg syntes alt klødde. Det skal noe til at de blir kalde i de gode og varme dressene, og har heller ikke opplevd kjempe svette barn. Det har jo litt med kombinasjon av klær å gjøre. Så å ruinere seg på haugevis av ulltøy det gjør jeg ikke, men har noen plagg som brukes enkelte dager, og ønsker ellers diverse til jul. Skikkelig vinter blir det som regel ikke her før etter nyttår.

Generelt er jo jul en fin måte å kunne ønske barna nyttige ting, eller evt. bytte i nyttige ting.

På vårparten kommer jo også mye på salg. Skogstadprodukter i sportsforetninger var på på salg i vår, og da kjøpte mormor bukse og jakke til barna. Så har man mulighet til å kjøpe på andre tidspunkt enn på høsten, så kan man jo spare en del.

Så bra nok er en grei holdning å ha. De skal ikke fryse, og de skal ha tørt skifte. Så får heller lillebror gå i bringebærrosa skoletter, og storesøster ha marineblå dress.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:02   #122
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

De har vel ullsokker og ullundertøy i bokklubben også. Så sant en husker å avbestille bøkene så kan en jo bestille en del der med gavekortet på 1000 kroner.

Jeg er av og til med på loppemarked, mest for morro skyld. Venninnen min kjøpper massevis av ulltøy der. Ikke undertøy men skikkelig hjemmestrikket. Det er ikke mange kronene hun betaler 20 kroner for en pose osv....

Nå har jeg nok tøy og trenger ikke mere, men det er jo alltid morsomt med et kupp, og klær kan vaskes (eventuelt kokes som i gamle dager om en er veldig nøye).

Jeg har ikke friluftsbarnehage til datteren min, men skjeler jo gjerne til de kravene som stilles til utstyr der, samtidig ser jeg på hva vår barnehage bruker. Jeg har f.eks ikke bommullstrømpebukse i skiftetøy for det er ikke alle som skjønner forskjellen. 6 sett ullundertøy kommer seg jo på 1500 kroner men så penger blir det, men det er jo litt gradvis vekst og det varer gjerne mer enn en sesong.

Mannen min sier "det e nå å få te" . Er det noe som ikke holder mål, ja så erstatter vi det, kjøper til osv. En må ikke kjøpe alt med en gang.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:07   #123
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Veldig rart at andre barn i vår omgangskrets, samt et søskenpar i friluftbarnehage bruker samme klær som oss og gjør som oss? OG er varme og tørre i tillegg.

Altså hvis en VIL spare penger så klarer man det fint mener jeg, ved å kjøpe brukt, leite på bruktbutikker, handle på salg (av både rimlige og dyre merker).

(nettopp kjøpt 5 par ullvang sokker og lue med trumf poeng )

Vi klarer dette helt fint og mange rundt oss.

Vi har råd til å kjøpe allt nytt, men ser ikke nødvendigheten i det...

Enkelt og greit.

Enkelt og greit? Jeg bor på et LITE sted. Det er ikke bruktbutikker her for det første. Det er ikke noe å oppdrive på salg som jeg har funnet og ja, jeg er innom butikkene når det er salg. Jeg er temmelig salgsorientert. Folk her lister opp OBS, HM osv, butikker som ikke finnes her. Klart, jeg kunne kjøpt ulltøy på Exit, men det stopper på str 98 og hadde ergo bare blitt brukt en sesong. Istedet har jeg handlet ullundertøy på nett på salg til omtrent Cubuspriser, som kan holde 2-3 sesonger om det ikke blir slitt i vask. Hadde kjeg kjøpt Cubus hadde det blitt nødt til å bli byttet ut etter hver sesong.

Ullvangsokker kikket jeg på når det var salg med de hadde antisklisåle og det er uaktuelt, ikke sunt for foten i sko. Jeg foretrekker fri bevegelse i skoene fremfor å handle billigst mulig. Men jeg kjøpte de billigste ullsokkene på Reflex til 49 kr paret, fremfor de til 69 og 79. Reimaluen var en nødvendighet, den er vanntett og den kan ha hjelmlue i ull under. 3 luer er innkjøpt så langt; en i ull, en i bomull til mildere dager nå i høst og altså den fra Reima. Det er kjøpt verken mer eller mindre enn hva vi trenger.

Jeg har trålet sekkene i boden etter brukbare klær fra de andre ungene. Har dermed funnet ETT sett med ullklær til mellombruk. Vi arver aldri fra noen.

Det kan godt være at du ville foretrukket å ikke utstyre ungene godt nok til den bruken Iben trenger, men jeg velger å være bombesikker på at hun skal være varm og tørr gjennom hele sesongen. Jeg har ALDRI brukt så mye penger på tøy til de andre barna før en vintersesong, men de har heller ikke hatt behovet. De er ikke ute i timesvis hver eneste dag, i storm og blest. Ikke trenger det storme heller. De har en leirplass i skogen der ikke solen alltid når. Det er jaggu meg KALDT innimellom trærne, selv nå. Jeg tror du faktisk ikke evner å sette deg inn i situasjoner andre enn din.

Gammel 10-10-07, 12:22   #124
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig rart at andre barn i vår omgangskrets, samt et søskenpar i friluftbarnehage bruker samme klær som oss og gjør som oss? OG er varme og tørre i tillegg.

Altså hvis en VIL spare penger så klarer man det fint mener jeg, ved å kjøpe brukt, leite på bruktbutikker, handle på salg (av både rimlige og dyre merker).

(nettopp kjøpt 5 par ullvang sokker og lue med trumf poeng )

Vi klarer dette helt fint og mange rundt oss.

Vi har råd til å kjøpe allt nytt, men ser ikke nødvendigheten i det...

Enkelt og greit.

Jeg ser du bor i Vestfold. Jeg vil tro klimaet er et ganske annet der sammenlignet med mange andre steder i landet. Sånt blir sjølsagt avgjørende når man velger yttertøy. For eksempel har jeg sett folk på vestlandet framheve betydningen av vanntette dresser, mens det ikke er så viktig at det er varmeste sort. Folk som bor på indre østland er gjern mer opptatt av at dressen skal være skikkelig varm. At den er den aller tetteste er ikke så viktig for dem.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:27   #125
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vestlendinger trenger vintertøy for alle sesonger. Dvs tynt, tykt, varmt, vindtett og vanntett.

Gammel 10-10-07, 12:40   #126
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Vi har to gutter på fem år i utebarnehage og det koster! Vi har ingen å arve etter, og må kjøpe alt nytt. Over sommeren har de vokst så mye at det er nesten ingening fra i fjor som kan brukes opp igjen heller. Reservedressen kan brukes og noe ulltøy, men ellers måtte vi ha alt nytt. Heldigvis slipper man det hvert år. Regner med at årets investeringer kan brukes neste år også.

Vår utebarnehage stiller harde krav til utstyr. Det må ikke hete ditt eller datt, men ha skikkelig funksjonalitet. Vi har kjøpt Skogstaddresser i år (både høstdress og vinterdress) og så langt er vi skikkelig positivt overrasket! Vi må ha dobbelt opp av alt - dresser, regntøy, støvler og vintersko. Til to barn sier det seg selv at det koster. I tillegg må man jo ha nok i reserve hjemme også, for det er ikke alltid vaskemaskinen gidder å gjøre jobben hver dag

Tør ikke summere hvor mye vi eksakt har brukt på utstyr i år, men et raskt overslag sier nok at vi kommer opp i rundt 5 lapper pr barn ja... Da har vi kjøpt Skogstaddresser, Skogstadbukser- og jakker, nye Reimavintersko, Muckboots, diverse ull, Reima- og Trollvotter, ullfrottedresser fra Sparkjøp (geniale!), Lowe Alpine luer. I tillegg kommer jo vanlige klær.

Hadde vi valgt vanlig avdeling for gutta hadde vi komme langt rimeligere ut. Har jo hatt dem på vanlig avd. i alle år tidligere, og da er man jo aldri ute 6 timer i strekk med kuldegrense på -15 grader. Det krever litt ekstra av utstyret for at man skal slippe å skifte altfor mange ganger i løpet av dagen, men jeg ser jo at vi får masse igjen for det! Gutta ELSKER å være så masse ute og stortrives i skogen!

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:44   #127
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor man velger å kjøpe både høst/vår- og vinterdress. I kalde strøk, ja, men langs kysten i Sør-Norge? Her på Rogalandskysten klarer vi oss med vår/høstdress året rundt, med mer eller mindre ull / fleece under. Men dressen er jo helt utslitt etter en sesong, altså.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:54   #128
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor man velger å kjøpe både høst/vår- og vinterdress. I kalde strøk, ja, men langs kysten i Sør-Norge? Her på Rogalandskysten klarer vi oss med vår/høstdress året rundt, med mer eller mindre ull / fleece under. Men dressen er jo helt utslitt etter en sesong, altså.

Enig her. I år har vi tilfeldigvis en ytterdress (som egentlig var en Lindexvinterdress, men nå har vi fjernet foret) som vi har brukt på våren og om høsten. Men de andre årene har vi brukt regntøy med noe under. Det er så å si ingen barn i vår barnehage som har høstdress. Jeg trodde ikke det var så vanlig, egentlig.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:55   #129
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vestlendinger trenger vintertøy for alle sesonger. Dvs tynt, tykt, varmt, vindtett og vanntett.

Her kan det regne, blåse og være 0 grader på samme tid. Vi bruker enormt med yttertøy, nett av den frunn at vi har så ustabilt vær.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 12:57   #130
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg kjøpt påfyll av ulltøy til begge gutta, til rundt 500,- HM og Cubus. I gangen henger det to nye Reimadresser til 2400,- tilsammen, foreldrene mine betaler halvparten.

Jeg kikket på maaange dresser, og mange som var mye rimeligere, men gutta mine må ha dresser som de kan bevege seg i, ellers blir det ikke noe gøy å være ute. De går i naturbarnehage og er myyye ute. At det går 3000,- til i ullgensere, ev. garn til å strikke ullbukser og gensere, ordentlige vintersko, gode votter og varme luer blir jeg ikke overrasket over.

Heldigvis arves det nedover i rekkene, så både lillebror og småfetterne nyter godt av at vi kjøper slitesterk kvalitet med en gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 13:03   #131
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er akkurat slik jeg gjør det, minus utslitt etter en sesong.

Gammel 10-10-07, 13:40   #132
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og gjerne alt sammen i løpet av en dag. Fem minus der Sitron bor er adskillig kaldere enn 5 minus her jeg bor.

Gammel 10-10-07, 13:57   #133
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpte vinterdress, ei lue, et par votter og vintersko til minsten sist uke og det kostet 2900 kroner. så da jeg er ferdig med vinterklærne til han så blir det nok 6000 her også regner jeg med.
For 3 år siden så hadde vi ikke hatt råd til å bruke 2900 kroner bare på det lille jeg har kjøpt til nå. (har jo 4 barn) da hadde jeg nok klart det for under 1000 kroner, og de klagde aldri på at det var kaldt da eller. Til 4 barn så brukte vi vel maks 8000 kroner for hele vintergarderoben den gangen. Men de hadde alltids noe som passet fra året før, eller klær jeg har spart etter de andre her.

Mine vil ikke ha ullundertøy, Her vil alle 3 guttene vil ha fleeceundertøy. kjøpt i Ellos, det var mye bedre å ha på seg synes de enn ullundertøyet jeg hadde kjøpt til dem. I barnehagen har jeg bare hørt positive kommentarer på de. Har kjøpt av dem i 3 år nå, og siden de likte dem så godt så passet jeg på å kjøpe en del da de var på tilbud til 45 kroner settet på våren en gang, normal pris var 169.-

Gammel 10-10-07, 16:19   #134
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sliter jo barn klær veldig ulikt og da?

Hannah er nok en "sliter". Både når det gjelder sko og klær ser jeg, selv om hun har vokst fort og vokst ut av klærne fort. Men slitt og ødelagt blir de.

Sånn er det bare tror jeg.

Her er de jo glatt ut selv om det er minus ti, og så er det jo sånn at dagen etter kan det være pluss fem
Så man må liksom ha utvalget. Men jeg har arvet mye jeg altså. Men ikke ullundertøy og sånn. Men har arvet dresser og kjøpt brukt.

Men uansett så er jo sko dyrt. Jeg vil ha lette sko de holder seg tørre i. Og Hannah vokser fort der og . Er litt over 2 år og har 26 i vintersko. Så her går det unna!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:22   #135
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde vi fremdeles bodd i Rogaland (langs kysten) hadde vi ikke gidda å kjøpe inn vinterdress. Der hadde vindtett og vanntett vært de viktigste kriteriene. Jeg tror heller ikke vi hadde investert i de varmeste Kamikskoene om vi hadde bodd der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:33   #136
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan godt være at du ville foretrukket å ikke utstyre ungene godt nok til den bruken Iben trenger, men jeg velger å være bombesikker på at hun skal være varm og tørr gjennom hele sesongen. Jeg har ALDRI brukt så mye penger på tøy til de andre barna før en vintersesong, men de har heller ikke hatt behovet. De er ikke ute i timesvis hver eneste dag, i storm og blest. Ikke trenger det storme heller. De har en leirplass i skogen der ikke solen alltid når. Det er jaggu meg KALDT innimellom trærne, selv nå. Jeg tror du faktisk ikke evner å sette deg inn i situasjoner andre enn din.

Jeg er veldig nøye på at barna mine har det de trenger for å være tørr og varm, hva får deg til å tro noe annet?`man klarer faktisk det uten å bruke 6000..

Jeg har bare sagt at jeg aldri ville brukt så mye penger og jeg synes det er unødvendig når man kan få det mye billigere, men hvis man synes det er greit å bruke så mye penger, så hver så god.

Jeg vet ikke hva du gjør eller andre her inne, men jeg vet om mange som går til butikken når sesongen nærmer seg og kjøper allt de trenger og betaler full pris. Så kommer de å klager etterpå hvor dyrt det er.
De har ikke ofret en tanke på at man kan kjøpe på salg eller brukt og noen klarer ikke å la ungene arve etter hverandre.. Rosa kan jo selvførgelig ikke lillegutt på 1 og 2 år bruke.. Blå kan jo ikke 4 årige jenta bruke, så da kjøper vi nytt.
Ja det finnes mange av dem og.

Jeg har ikke bruktbutikker i umiddelbar nærhet jeg heller, men i løpet av et år så er jeg på forskjellige steder og søker de opp.
Samt jeg bruker nettbutikk og brukt på nett..

Jeg klarer fint å se andres situasjon. Jeg forklarer hvordan VI har det og folk rundt oss og da blir det litt vanskelig å forstå at andre ikke klarer det.
Minsten har vært ute i - 20 mange ganger når han er hos mormor, varm og god. (han har ikke astma)

Jeg og og enig med ei lengre opp her at en MÅ ikke ha ull lag på lag. En god vinterdress over bomull/fleece kan være like godt selv i mange minus, kommer an på kombinasjonen men noen sverger til ull uansett.. og ja unger er forskjellig, de som er veldig kalde trenger nok kanskje ull.
En god dress MÅ ikke koste langt over 500..

Så det du sitter å sier her at fordi jeg ikke bruker flere tusen på barna mine i vintertøy så har ikke mine barn gode nok klær..
Bullshit. Klærne de har kan fint brukes under -15. null problem..

Hva man gidder å ikke gidder å gjøre er for meg den enkeltes valg, men JEG gidder når jeg vet det er salg, jeg gidder å ta meg bryet og lete opp bruktbutikker når jeg likevel er utenombys og jeg gidder å tråle internett for å finne pent brukte klær eller klær på salg.
Jeg gidder å be venner og familie rundt om å holde et øye åpent for meg, så de kan handle for meg hvis de kommer over noe.
Fordi jeg mener at det er tull å bruke mye penger på klær til barn i hyppig vekst, når jeg kan få det mye billigere.

Hvis du ikke har disse mulighetene så får du bruke 6000 da.
Da har man ikke noe valg helt klart.

Men synes det er frekt å si at mine barn ikke har gode nok klær fordi jeg ikke bruker så mye penger på vinterklær.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:45   #137
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig nøye på at barna mine har det de trenger for å være tørr og varm, hva får deg til å tro noe annet?`man klarer faktisk det uten å bruke 6000..

Jeg har bare sagt at jeg aldri ville brukt så mye penger og jeg synes det er unødvendig når man kan få det mye billigere, men hvis man synes det er greit å bruke så mye penger, så hver så god.

Jeg vet ikke hva du gjør eller andre her inne, men jeg vet om mange som går til butikken når sesongen nærmer seg og kjøper allt de trenger og betaler full pris. Så kommer de å klager etterpå hvor dyrt det er.
De har ikke ofret en tanke på at man kan kjøpe på salg eller brukt og noen klarer ikke å la ungene arve etter hverandre.. Rosa kan jo selvførgelig ikke lillegutt på 1 og 2 år bruke.. Blå kan jo ikke 4 årige jenta bruke, så da kjøper vi nytt.
Ja det finnes mange av dem og.

Jeg har ikke bruktbutikker i umiddelbar nærhet jeg heller, men i løpet av et år så er jeg på forskjellige steder og søker de opp.
Samt jeg bruker nettbutikk og brukt på nett..

Jeg klarer fint å se andres situasjon. Jeg forklarer hvordan VI har det og folk rundt oss og da blir det litt vanskelig å forstå at andre ikke klarer det.
Minsten har vært ute i - 20 mange ganger når han er hos mormor, varm og god. (han har ikke astma)

Jeg og og enig med ei lengre opp her at en MÅ ikke ha ull lag på lag. En god vinterdress over bomull/fleece kan være like godt selv i mange minus, kommer an på kombinasjonen men noen sverger til ull uansett.. og ja unger er forskjellig, de som er veldig kalde trenger nok kanskje ull.

Så det du sitter å sier her at fordi jeg ikke bruker flere tusen på barna mine i vintertøy så har ikke mine barn gode nok klær..
Bullshit. Klærne de har kan fint brukes under -15. null problem..

Hva man gidder å ikke gidder å gjøre er for meg den enkeltes valg, men JEG gidder når jeg vet det er salg, jeg gidder å ta meg bryet og lete opp bruktbutikker når jeg likevel er utenombys og jeg gidder å tråle internett for å finne pent brukte klær eller klær på salg.
Jeg gidder å be venner og familie rundt om å holde et øye åpent for meg, så de kan handle for meg hvis de kommer over noe.
Fordi jeg mener at det er tull å bruke mye penger på klær til barn i hyppig vekst, når jeg kan få det mye billigere.

Hvis du ikke har disse mulighetene så får du bruke 6000 da.
Da har man ikke noe valg helt klart.

Men synes det er frekt å si at mine barn ikke har gode nok klær fordi jeg ikke bruker så mye penger på vinterklær.

Jeg er sikker på at dine barn er godt nok kledd, men her på vestlandet regner det i bøtter og spann om vinteren, luften er rå og det er utrolig kaldt. Skulle gjerne brukt bomullsklær på gutten min, men med ull blir han aldri kald, klam eller svett. Og er det en ting jeg har lært så er det at bomull blir iskaldt når det er vått! Og våt blir han, selv om han har regntøy på seg eller vanntett vinterdress, for han rett og slett bader i dammene. Derfor investerer jeg i skikkelige ullklær til ungene, men selv om jeg handler mye på salg og har en svigermor som strikker litt, så blir det fort en del penger. Bare et par ullvotter koster nesten 100 kr, og du kan banne på at de blir rotet vekk i barnehagen i løpet av et par måneder. Vi har heller ingen å arve klær fra så vintertøy til eldstemann blir dyrt ja. Og omtrent hver eneste bukse og stillongs han har er så slitt ut når han er ferdig med de at de bare kan klippes opp til shorts. Ikke alle holder seg varm med bomullsklær, og ikke alle har klær de kan arve eller besteforeldre som strikker ullklær, da forstår vel du og at det går mer enn 500 kr per unge i året på klær

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:52   #138
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Bullshit. Klærne de har kan fint brukes under -15. null problem

Jeg har kjøpt dresser til 300-500 kroner jeg og vært veldig godt fornøyd med dem. de har vært varme og gode da det har vært kaldt. ungene har aldri klagd på at det har vært kaldt. og de er faktisk veldig mye ute.

Jeg er ganske sikker på at barna dine har gode nok klær selv om du ikke bruker mye penger på vinterklær. En kan få bra klær uten at de er kjempedyre.

Gammel 10-10-07, 22:59   #139
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Uffa.. tell me about it.. har sikkert brukt endel tusen vi også.. dyyyrt.. mangler vintersko vi også.. så nå de selger viking goretex til halv pris på obs.. skal ned og kikke på lørdag..
Jeg er enig i at ullen må være av god kvalitet for å holde. har dårlig erf med tom og trine og med cubus. Her blir det kun kjøpt janus og troll... Det er de vi har best erfaring med..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:22   #140
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg har kjøpt dresser til 300-500 kroner jeg og vært veldig godt fornøyd med dem. de har vært varme og gode da det har vært kaldt. ungene har aldri klagd på at det har vært kaldt. og de er faktisk veldig mye ute.

Jeg er ganske sikker på at barna dine har gode nok klær selv om du ikke bruker mye penger på vinterklær. En kan få bra klær uten at de er kjempedyre.

Nemlig.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.