Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjekker du andre på skattelistene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sjekker du andre enn deg + evt. partner på skattelistene?
Ja 90 62,07%
Nei 55 37,93%
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-07, 13:01   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjekker du andre på skattelistene?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er ikke veldig interessert, så jeg sjekker ikke. Men ser verdien i at de legges ut; vi skal ha et åpent system som alle kan "kontrollere", ikke bare skattetetaten. Det er en del av å forebygge/bekjempe skattefusk - til det beste for fellesskapet.

Vel. Jeg ønsker meg strengt tatt ikke et samfunn med nabokontroll av den typen, og argumentet ditt får meg til å tenke på Maos Kina dengang alle skulle/kunne melde alle. Og selv om jeg egentlig er blodrød, syns jeg ikke det der er en god idé.

Gammel 12-10-07, 13:07   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vel. Jeg ønsker meg strengt tatt ikke et samfunn med nabokontroll av den typen, og argumentet ditt får meg til å tenke på Maos Kina dengang alle skulle/kunne melde alle. Og selv om jeg egentlig er blodrød, syns jeg ikke det der er en god idé.

Mao? Du er jo knallhard.

Jeg ser poenget ditt. Samtidig så handler dette, i mitt hode, også om å bekjempe klasseforskjeller. Å kunne avdekke hvorvidt våre aller rikeste ikke bidrar særlig til fellesskapet, for eksempel. Likestillingsaspektet er også interessant. Fint å se at min mannlige kollega ikke tjener dobbelt så mye som meg, særlig ettersom jeg er flinkere. Osv. Det er klart det er ekkelt at naboen kan grafse i våre private forhold. Da får man bare trøste seg med at man kan grafse tilbake, om man skulle være interessert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:51   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er jo heller ikke snakk om å melde noen. Det er for at det skal være åpenhet rundt fellesinteresser i samfunnet, skattepengene i dette tilfellet.
Alternativet er en lukket oversikt, der kun noen få utvalgte har tilgang. Det minner mye mer om blodrød overvåking og stasi, spør du meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.