|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Dette er bare trist!
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Det er noe underlig med hverdagsrasistene, for de vil ikke kalle seg rasister. Men, er kjempeskeptisk til alle med annen hudfarge, de er da skumle må vite, antar at personen de møter ikke skjønner norsk dersom hudfargen ikke er skummende hvit, antar at personen ikke er den skarpeste kniven i skuffen av samme grunn. Slenger alltid på en, jeg er ikke rassist altså, men det er nesten så man kan bli det når man leser om alle disse mørkhudede som bedriver drap og voldtekt, lar ungene være våken halve natten og lager mat som det lukter så fælt av....... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi:
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Mams, jeg skjønte ikke helt hva du mente med denne:
Kan du forkare? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Pussig fenomen det der. Jeg kommer fra et lite tettsted. Da jeg var ungdom, var det sånn ca. 3-4 fargede adopterte, og omtrent samme antall fargede tilflyttere av ikke-norsk opprinnelse.
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Det jeg mente var at om det var slik at invandrere fikk mere støtte en etningsk nordmenn (de med hvit hud) så er dt ikke pga invandrerne men saksbehandlerne. At man ikke kan skulde på invandrerne altså.
|
|
|
#8 |
|
|
Jeg blir forsatt ikke helt klok på hva du mener. Er du uenig i at innvandrere får mer støtte enn etniske nordmenn eller er du uenig i at det er sakbehandlerne som skal ha skylden? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg tror ikke innvandrere får mere støtte.
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Irma:
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Det tror jeg også det er en del av. For over et år siden var det snakk om at minoritetsbarn på 4 og 5 år i Oslo øst skulle få gratis barnehage som integreringstiltak. Jeg tror ikke det ble vedtatt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Siden jeg har jobbet på sosialkontor en del år, og i tillegg har jobbet på sosialkontor i en bydel med svært mange innvandrere må jeg si at jeg stusser litt over det du skriver her. For det første så mener jeg at diskusjonen rundt at innvandrere får så innmari mye er helt feil og malplassert. Sosialhjelpssatsene er de samme for innvandrere som for nordmenn med etnisk norsk bakgrunn. Hva skal saksbehandlere gjøre for å frigjøre seg fra skyld slik du antyder her? Ha lavere sosialhjelpssats for folk med innvandrerbakgrunn? La innvandrere sulte, og avslå støtte til klær og tilleggsytelser for at de skal framstå mest mulig fattigslige? Et punkt jeg kunne ønske meg bedring fra hjelpeapparatets side, er når det gjelder å få kvinner ut i norskundervisning og deretter arbeid. Dette har man nok blitt veldig oppmerksom på de siste årene, men når det samtidig kuttes i norskundervisningstilbud fra høyere hold er det ikke bare enkelt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|